1. novembra 2024
Ak sa rozprávate s ľuďmi, ktorí sa aspoň okrajovo zaujímajú o tretie fatimské tajomstvo, sotva nájdete niekoho, kto si nemyslí, že v zverejnenom obsahu tajomstva niečo chýba. Že nejasná vízia biskupa v bielom, v polozrúcanom meste, pripúšťajúca množstvo interpretácií je všetko, čo nám Panna Mária chcela v treťom tajomstve odkázať. Že celé to tajomstvo, tak ako bolo zverejnené, vlastne nehovorí nič špeciálne, a už vôbec nič také, aby muselo byť utajené až do roku 1960. Človek si kladie otázku, prečo sa vôbec Svätá Panna unúvala, aby nám povedala niečo také neúplné a zmätočné.
Osoba, ktorej lojalita k Vatikánu je mimo akúkoľvek pochybnosť, Matka Angelica, zakladateľka katolíckej televízie EWTN, povedala v živom prenose 16. mája 2001: Čo sa tajomstva týka, som jedna z tých ľudí, ktorí si myslia, že sme ho nedostali celé. Hovorím vám to otvorene! Mám právo na vlastný názor, však? Pretože si myslím, že je to desivé…
Matka Angelica povedala, rok po zverejnení tajomstva (tajomstvo zverejnili v júni 2000) to, čo si myslelo množstvo katolíkov. Aké dôvody pre také niečo títo ľudia majú?
Pretože radoví katolíci nemajú prístup ku všetkým dokumentom týkajúcim sa tajomstva, je k veci treba pristúpiť ako ku skladačke. Detektívnym spôsobom získavať kúsky celkového obrazu. A ako to býva pri skladaní puzzle, keď už máte dostatočný počet kúskov na správnom mieste, hoci tu a tam ešte nejaké dieliky chýbajú, už je vám zrejmé, že z toho vyjde len jeden jediný možný obrázok. A tento obrázok sa tu pokúsime načrtnúť. Za väčšinu zverejnených informácií vďačíme Christopherovi Ferrarovi z Fatima Center. (Áno, je to práve ten právnik, ktorý vyhral spor s guvernérom a starostom New Yorku ohľadom svojvoľne nastolenej covidovej tyranie, ktorú vtedy u nás vykonávala najkresťanskejšia a najkonzervatívnejšia Matovičova vláda).
1. Vieme, že tajomstvo je zapísané v liste fatimskému biskupovi.
– Lucia povedala v roku 1946 o. Jongenovi: Oznámila som tretiu časť tajomstva v liste biskupovi Leirie (Fatimy).
– Vieme z denníka Jána XXIII: o. Philippe, komisár Svätého ofícia… mi priniesol list obsahujúci tretiu časť fatimského tajomstva…
– Agentúra ANI v roku 1960 uviedla v tlačovom vyhlásení: Je veľmi pravdepodobné, že list, v ktorom sestra Lucia zapísala slová, ktoré Naša Pani zverila ako tajomstvo trom pastierikom v Cova da Iria, nebude nikdy otvorený…
2. Vieme, že tajomstvo obsahuje slová Panny Márie.
– O. Schweigl, americký jezuita, ktorý bol poslaný (z rozkazu Pia XII.), aby vypočul sestru Luciu, v rozhovore v roku 1952 povedal: tajomstvo logicky nadväzuje na slová: „V Portugalsku sa dogma viery navždy zachová“, ku ktorým sestra Lucia pridala to slávne et cetera – a tak ďalej –, ktoré od počiatku vyvoláva kontroverzie.
– Agentúra ANI v roku 1960 spomínala v tlačovom vyhlásení: slová, ktoré Naša Pani zverila ako tajomstvo trom pastierikom. Nie nejasnú víziu, ale slová, ktoré povedala Panna Mária.
– Kardinál Ottaviani, ktorý sestru Luciu vypočúval v roku 1955, v roku 1967 povedal: „Na list papiera (portugalsky folha) napísala, čo jej Naša Pani kázala povedať Sv. Otcovi.“
Teda Panna Mária jej niečo povedala.
3. Tajomstvo hovorí o apostáze v Cirkvi.
– Fatimský biskup Alberto Cosme do Amaral povedal, že „obsah tajomstva sa týka len našej viery… Strata viery celého kontinentu je horšia ako zničenie jedného národa.“ To povedal biskup, ktorý mal prístup i k sestre Lucii i k celému archívu dokumentov, týkajúcich sa tohto zjavenia.
– Kardinál Ratzinger v roku 1984 povedal, že tajomstvo hovorí o „nebezpečenstvách ohrozujúcich vieru a život kresťanov a teda celého sveta“.
– Kardinál Ciappi v roku 1995 povedal, že: „Tretie tajomstvo, popri iných veciach predpovedá veľkú apostázu v Cirkvi, ktorá začne od vrchu.“
– Ján Pavol II. 13. mája 2000 povedal: „Fatimské posolstvo je volaním po obrátení a varuje ľudstvo, aby nemalo nič dočinenia s drakom, ktorý chvostom zmietol tretinu nebeských hviezd a zhodil ich na zem (Zjv 12,4).“ Tradičnou interpretáciou tohto verša Apokalypsy je pád konsekrovaných duší, teda kňazov.
Nevidíme dnes v Cirkvi presne toto?
Pius XII. ešte ako vatikánsky štátny sekretár v roku 1931 povedal: „Som znepokojený posolstvom Blahoslavenej Panny k Lucii z Fatimy. Vytrvalosť, s akou Mária hovorí o hrozbe pre Cirkev je božím varovaním proti jej samovražde, skrze zmenu jej viery, zmeny v jej liturgii, jej teológii a jej duši… Príde deň, keď civilizovaný svet zaprie svojho Boha, keď Cirkev zapochybuje, ako pochyboval Peter. Bude pokúšaná veriť, že človek sa stal Bohom.“ – tento výrok stojí v životopise Pia XII. – Msgr. Georges Roche, Pie XII Devant L’Histoire, 1972 s. 52/53.
Čo o apostáze a samovražde Cirkvi hovorí vízia biskupa v bielom, ktorá má byť tretím tajomstvom? Nič. Zdá sa teda, že niečo chýba.
4. Tajomné „et cetera“ – a tak ďalej.
– Zo štvrtej časti Memoárov sestry Lucie vieme, že na konci druhého tajomstva (a teda na začiatku tretieho) uvádza vetu „V Portugalsku sa dogma viery vždy zachová atď.“
– To naznačuje prichádzajúcu apostázu, pretože z vety plynie, že na niektorých iných miestach sa dogma viery nezachová.
A to zdá sa naznačoval aj Pius XII. v roku 1931.
– Vatikán sa vyhol štvrtej časti pamätí sestry Lucie. Keď publikoval tretie tajomstvo a víziu biskupa v bielom, vybavil ho rozsiahlym poznámkovým aparátom, z ktorého vyplýva, že použil tretiu a nie štvrtú časť pamätí sestry Lucie. Prečo? V poznámkach vo vatikánskej brožúre k tretiemu tajomstvu stojí, že áno, existuje aj štvrtá časť pamätí sestry Lucie, kde pridala nejaké poznámky. A tu sa ukazuje, že tieto poznámky obsahujú slová Matky Božej o hroziacej dogmatickej kríze v Cirkvi. Je podozrivé, že tieto informácie neboli pri zverejnení tretieho tajomstva zahrnuté. Bál sa snáď niekto, čo tie slová odhaľujú, kam mieria a čo znamenajú?
Namiesto toho boli označené ako nejaké doplňujúce poznámky sestry Lucie.
5. Panna Mária význam biskupa v bielom nevysvetlila.
– Vieme, že pastierikom vyložila víziu Pekla, hoci tá je sama o sebe zrejmá – duše trpia v Pekle za svoje hriechy. Pastieri vedeli, že je to Peklo, lebo boli tak vystrašení, že by, podľa ich vlastných slov „hneď zomreli“, ak by na to museli hľadieť dlhšie a Panna Mária im napriek tejto očividnosti vysvetlila, že videli Peklo.
– Obraz biskupa v bielom, ktorého viedli vojaci na popravu ale nevysvetlila? Viedlo to k rôznym interpretáciám, jedni v tom videli atentát na Jána Pavla II., iní budúceho pápeža, iní niečo inšie a viedlo to rozdeleniu v chápaní tejto mimoriadne dôležitej správy od Panny Márie. Prišla snáď Panna Mária, aby vyvolala zmätok a rozdelenie?
To je predsa nemožné. A preto je tento zmätok, ohľadom biskupa v bielom dôsledkom toho, že v zverejnenom tajomstve niečo chýba.
6. Tretie tajomstvo má dve časti.
– O. Schweigl vypočúval 2. septembra 1952 sestru Luciu v kláštore v Tuy. Povedal: „Nesmiem odhaliť nič z toho, čo som sa dozvedel vo Fatime o treťom tajomstve. Ale môžem povedať, že má dve časti, jedna sa týka pápeža a druhá logicky (hoci o tom nesmiem nič povedať) nadväzuje na slová: V Portugalsku sa dogma viery vždy zachová.“– Vízia biskupa v bielom však neobsahuje slová Panny Márie a na slová o Portugalsku nenadväzuje.
Z toho plynie, že zverejnená bola iba časť tretieho tajomstva.
7. Tajomstvo obsahuje text o dĺžke 25 riadkov na jednej strane.
– Kardinál Ottaviani: „Tajomstvo obsahuje list papiera, na ktorom je 25 riadkov textu, ktorý zaznamenáva, čo jej (Lucii) Naša Pani kázala, aby povedala Sv. Otcovi.“
– Biskup Venancio povedal, že vo vnútri obálky, ktorú pozeral proti svetlu, videl jeden list papiera.
8. Kardinál Bertone potvrdil, že existuje svedectvo kardinála Ottavianiho o 25 riadkoch.
– 31. mája 2007 v relácii Porta a Porta povedal, že Ottaviani kategoricky hovoril o texte dlhom 25 riadkov. A keď sa ho pýtali na rozpor medzi 25 riadkovým textom a víziou biskupa v bielom, ktorá je v texte o 62 riadkoch, nevedel odpovedať. Povedal: „Možno sa pomýlil… Neverím, že tento prvok je natoľko presvedčivý, aby sme mohli povedať, že existuje list papiera (taliansky foglio) s 25 riadkami a iný so 62 riadkami.“
Možno sa pomýlil? Natoľko presvedčivý? Bertone predsa mal prístup ku všetkým dokumentom a archívom, ktoré sa tejto veci týkali. Ak sa Ottaviani pomýlil, prečo sa Bertone vykrúca a nepovie to priamo? Následne sa v relácii pokúšal Bertone situáciu zneprehľadniť, keď rozprával, ako Ottaviani snáď videl dve strany zo štyroch strán, na ktorých je zapísané zjavenie a žongloval nepresvedčivo s počtom riadkov. Ale Ottaviani, rovnako ako Bertone, mal prístup ku všetkým dokumentom a archívom a dobre vedel, čo hovorí.
Z toho plynie, že 25 riadkový text nebol zverejnený.
9. Text v pápežovom byte.
– Text vízie biskupa v bielom je/bol opatrovaný v archívoch Svätého offícia, neskôr Kongregácie pre náuku viery. Keď si ho pápež prečítal, bol tam opäť odnesený.
– Zo svedectva Roberta Serrou, zo 14. mája 1957 vieme, že nejaký text sa nachádza v pápežovom byte. Serrou bol vpustený do pápežovho apartmánu a ukázali mu malý drevený trezor s nápisom „Secretum Sancti Officii“, ktorý si aj odfotil. Matka Pasqualina, gazdiná Pia XII., mu povedala, že v tej skrinke je tretie fatimské tajomstvo. Toto bolo zverejnené v Paris Match magazíne, dvakrát, pri spomienkach na smrť Pia XII.
– Toto potvrdil 20. júna 1977 arcibiskup Loris Capovilla, osobný tajomník Jána XXIII., o. Jose Geraldes Freireovi: „Tajomstvo bolo uložené v písacom stole Jána XXIII. až do jeho smrti.“
– 24. júla 1977 arcibiskup Capovilla v liste o. Alonsovi uviedol: „Pápež Ján mal text tajomstva v pracovni, vo svojom byte, až do svojej smrti.“
– 10. januára 1985 fotograf Serrou napísal Frère Michelovi: „Je to tak, ako mi matka Pasqualina povedala… Tam je tretie fatimské tajomstvo.“
To znamená, že existujú dva texty uložené na dvoch rôznych miestach.
10. Ťažká portugalčina.
– Vieme, že Ján XXIII. tretí text tajomstva čítal 17. augusta 1959 a podľa Capovillu bol napísaný v ťažkom portugalskom dialekte. Preklad z portugalčiny mu urobil o. Tavares.
– Ale vieme tiež, podľa správy kardinála Ottavianiho, že Ján XXIII. čítal text v roku 1960 a nemal problém mu porozumieť. To takisto naznačuje existenciu 2 textov.
11. Text vízie, zverejnený v roku 2000 je napísaný v jednoduchej a pre Taliana zrozumiteľnej portugalčine.
Ľudia s románsky hovoriaceho sveta si plus-mínus rozumejú, podobne ako si my rozumieme s ľuďmi so slovanského sveta. Čechom aj bez predbežného vzdelania rozumieme takmer všetko. Poliakom polovicu. Rusom možno tretinu. Antonio Socci vo svojej knihe o treťom fatimskom tajomstve uvádza svedectvo nejakého znalca, ktorý potvrdzuje, že v texte nie je nič komplikované, žiadne frázy či neobvyklé slovné spojenia. Zdá sa teda, že v roku 2000 sme videli zverejnený iba jeden text.
12. Dva preklady do taliančiny.
– Existujú dva preklady tajomstva do taliančiny. Jeden urobil už spomínaný o. Tavares v auguste 1959.
– Podľa informácie kardinála Bertoneho, ktorú uviedol v relácii Porta a Porta, bol vyhotovený aj druhý preklad textu v obálke a to 6. marca 1967.
– Ani jeden preklad nebol zverejnený. Prečo?
Nie je to preto, že ide o dva preklady dvoch odlišných textov a verejnosť to nemusí vedieť?
13. Traja rozliční pápeži čítali tajomstvo v dvoch odlišných rokoch počas svojich pontifikátov.
– Ján XXIII. V roku 1959 (text s ťažkou portugalčinou) a v roku 1960 (text, ktorému rozumel).
– Pavol VI v roku 1963, v deň keď bol zvolený a vtedy ho čítal pri Barbarigovom písacom stole v pápežskej pracovni (tak svedčí mons. Capovilla ) a v roku 1965 podľa oficiálnej správy.
– Ján Pavol II. čítal text v roku 1978 a 1981.
Je to náhoda? Alebo je to potvrdenie existencie dvoch rôznych textov?
14. Kardinál Bertone zahovára prvé čítanie Jána Pavla II.
Bertone dostal otázku od Giuseppe De Carliho: „V júni 2000 hovorca Vatikánu mons. Navarro-Valls povedal pre tlač, že Ján Pavol II. čítal text krátko po svojom zvolení v roku 1978.Oficiálne vatikánske zdroje však tvrdia, že tajomstvo čítal až 18. júla 1981. Ako to teda bolo? Čítal fatimský pápež text tajomstva až tri roky po svojom zvolení, kým jeho „nefatimskí“ predchodcovia ho čítali prakticky ihneď?“ Bertone mu nakoniec odpovedal až vo vlastnej knihe Posledná vizionárka z Fatimy. Povedal, že podľa jeho vlastného názoru JPII čítal text až v roku 1981 preto, že bol príliš zaneprázdnený re-evanjelizovaním sveta. Opäť tu hovorí kardinál Bertone, ktorý mal prístup ku všetkým informáciám ohľadom tretieho tajomstva a namiesto jasnej a zrozumiteľnej odpovede, ktorá by veci vyjasnila hovorí, prepytujem svoj názor. Stačilo sa opýtať hovorcu, alebo samotného Jána Pavla II. ako sa veci majú. Navarro-Valls ale neodvolal svoje tvrdenie o čítaní v roku 1978 a ani JPII to nedementoval, pretože nemohol. Naozaj to tak bolo. A preto Bertone kľučkuje s „vlastným názorom“.
15. Capovillova obálka.
– V júli 2006 mons. Capovilla hovoril o existencii tzv. „Capovillovej obálky“. Tá mala byť uložená v pápežovom byte a nie v archíve Svätého ofícia. V nej malo byť uložené tretie tajomstvo.
– Na tejto obálke malo byť napísané Capovillovo meno, mená všetkých, ktorí jej obsah čítali a tiež odkaz Jána XXIII., že necháva na svojich nástupcoch, aby rozhodli, čo s textom spraviť.
– Bertone v relácii Porta a Porta ukazoval obálku s textom tajomstva a bolo vidieť obe strany a nebolo na nej nič také napísané. To znamená, že ukazoval inú obálku a ak v nej naozaj bolo tretie tajomstvo, bol to iný text než ten, o ktorom svedčí písomne i ústne arcibiskup Capovilla.
– Bertone však v tej relácii pripustil, že Capovillova obálka naozaj existuje.
16. Vieme, že Pavol VI. čítal a opätovne zapečatil Capovillovu obálku.
– Podľa záznamov, ktoré nám nechal mons. Capovilla, Pavol VI. čítal obsah obálky, ktorú vybral z písacieho stola Jána XXIII.
– Capovilla hovorí, že Pavol VI. sa rovnako ako jeho predchodca rozhodol nechať na svojom nasledovníkovi, čo s textom v obálke treba spraviť.
– Text vrátil do obálky a opätovne ju zapečatil.
– Zdá sa blízke pravde, že Pavol VI. prečítal v roku 1963 tajomstvo, obálku zapečatil a o dva roky rozpečatil a čítal ešte raz? Prečo by to robil? Vari zabudol, čo tam čítal? Kde je Capovillova obálka dnes? Prečo ju Bertone odmietol ukázať, keď pripustil, že existuje?
Zdá sa, že v tejto obálke je text, ktorý nebol publikovaný ako súčasť tretieho tajomstva.
17. Očitý svedok
– 5. júla 2006 sa novinár, Solideo Paolini stretol s mons. Capovillom, bývalým tajomníkom Jána XXIII. u neho doma, v Sotto Il Monte, aby mu položil pár otázok o treťom tajomstve.
– Arcibiskup mu povedal: „Napíšte mi a ja vám niečo pošlem, možno nejaké vyjadrenie.“
– 18. júla 2006 dostal Paolini od mons. Capovillu zásielku.
– V liste stála veta „Nulla sol – Nič neviem“, čomu však Taliani rozumejú inak – je to sicílska fráza a znamená „Neodvažujem sa hovoriť“, „Nie je to niečo, o čom by som mohol hovoriť“, „S týmto nechcem nič mať.“
– V zásielke však bola priložená aj dôverná poznámka, že Pavol VI. čítal tajomstvo vo štvrtok popoludní, 27. júna 1963 a nie 27. marca 1965, ako hovoria oficiálne údaje. Nešlo však o záznam, ktorý Capovilla napísal pre Paoliniho v roku 2006, ale bola to originálna poznámka zo 60. rokov, ktorú si poznačil pre vlastnú potrebu. Stálo tam, že text, ktorý čítal v roku 1963 našiel v zásuvke písacieho stola v pápežskom byte, v stole, ktorý sa volá Barbarigo a nie v archíve Sv. ofícia. Barbarigo sa volá preto, lebo údajne patril kardinálovi Barbarigovi, arcibiskupovi z Padovy v 17. storočí.
– Paolini preto mons. Capovillu kontaktoval telefonicky a pýtal sa ho, ako by mohol vysvetliť túto potvrdenú nezrovnalosť. Capovilla odpovedal: „Možnože Bertoneho obálka nie je tá istá, ako Capovillova!“ Paolini na to reagoval: „To by znamenalo, že oba dátumy sú pravdivé, pretože existujú dva texty tretieho tajomstva?“ Capovilla na to odpovedal: „Per l’appunto! – Presne tak!“
Tu je treba povedať, že Capovilla bol očitý svedok.
18. Arcibiskup Capovilla nikdy neodvolal, nedementoval ani neodmietol to, čo Paolinimu povedal a čo Paolini zverejnil.
– V televíznej relácii z roku 2007 Capovilla Paoliniho meno ani nespomenul a nič nedementoval.
– Paoliniho svedectvo vyšlo v knihe Antonia Socciho Štvrté fatimské tajomstvo i v knihe Christophera Ferraru Stále skryté tajomstvo a Capovilla stále nič nepovedal a neodvolal ani čiarku.
– Capovilla sa s Paolinim opäť stretol o rok neskôr, 21.júna 2007. O čom sa spolu rozprávali?
19. Bertone Capovillu nikdy nepožiadal, aby sa od Paoliniho svedectva dištancoval, ba Bertone nikdy ani Paoliniho meno nespomenul. Zdá sa, že Bertone vedel, že Paolini hovorí pravdu a preto nemohol alebo nechcel do veci vŕtať viac, aby sa nevymkla spod kontroly.
20. Bertone Capovillovu obálku nikdy neukázal, hoci uznal, že existuje a doposiaľ neponúkol jediné jednoduché vysvetlenie, kde je, alebo čo sa s ňou stalo.
21. Dve zapečatené obálky.
– Vieme o dvoch obálkach týkajúcich sa tretieho tajomstva. V relácii Porta a Porta kardinál Bertone ukázal dve identické zapečatené obálky od Sestry Lucie, v ktorých podľa „výslovného príkazu Našej Panej“ bol obsah, ktorý nemal byť zverejnený pred rokom 1960.
– Celých sedem rokov predtým Bertone svätosväte tvrdil, že existuje iba jedna obálka a sestra Lucia sa mu vraj priznala, že nikdy nedostala príkaz od Panny Márie, že tajomstvo sa nejako týka roku 1960 a nesmie byť zverejnené skôr. A zrazu ukazoval dve obálky, ktoré podľa príkazu Božej Rodičky mohol fatimský biskup alebo lisabonský patriarcha otvoriť až po roku 1960. Na týchto obálkach dokonca to varovanie malo byť napísané.
Tak prečo o tom nehovoril skôr?
22. Štyri obálky?
V relácii Porta a Porta teda zrazu figurovali štyri obálky.
– Obálka obsahujúca text od sestry Lucie a ktorá bola adresovaná biskupovi z Fatimy.
– Tú vložil fatimský biskup do ďalšej obálky. Ale načo tam boli ďalšie dve? Štyri obálky pre jeden text? Alebo to bola jedna vnútorná a jedna vonkajšia obálka pre dva rôzne texty?
23. Biskup Venancio videl iba dve obálky.
– Predtým, ako bolo tajomstvo doručené do Vatikánu, sa biskup Venancio pokúsil nahliadnuť do listu proti svetlu. Videl vonkajšiu a vnútornú obálku a trochu menší list papiera. O jeho pokuse je dokonca záznam vo fatimských archívoch. Ale Bertone teraz žongluje so štyrmi obálkami.
24. Rozdiel v rozmeroch.
– Biskup Venancio zmeral vonkajšiu aj vnútornú obálku – 12×18 cm a papier vo vnútri ako 8–9×14–15 cm, samozrejme preložený, popísaný na výšku (teda klasicky, režim portrét).
– Bertone v relácii ukazoval obálku 9×14 cm, nie 12×18 cm. Papier vložený v obálke mal rozmer 9×12 cm nie 8–9×14–15 cm, ako uvádza Venancio. Zjavne ide o inú obálku.
25. Nezrovnalosti v tom, čo sestra Lucia overila.
– Bertone v knihe Posledná vizionárka z Fatimy (máj 2007) tvrdí, že sestra Lucia „overila“ listy („fogli“) papiera a jednu obálku: „Áno, to sú moje listy („fogli“) a obálka je tiež moja, to sú listy („fogli“), ktoré som použila pre svoje dopisy. Toto je moja obálka.“
Použila plurál, nie singulár. A ani ak sa preloží list, nestanú sa z neho listy – fogli, stále zostáva jediným listom, „foglio“. Lucia teda overila štyri listy a jednu obálku, zatiaľ čo Bertone v Porta a Porta ukázal štyri obálky a jeden list. (!)
26. Ešte jedna záhadná obálka.
– Kardinál Bertone v už spomínanej knihe tvrdí, že existuje ešte jedna vonkajšia obálka, nie tá od Lucie, ale iná, na ktorej je nápis „Tretia časť tajomstva“. Ani jedna z tých štyroch, ktoré ukázal, taký nápis nemala – teda máme tu ďalšiu nezrovnalosť.
27. „Autentický text“.
– Kardinál Bertone v Porta a Porta povedal: „Keď sa Ján Pavol II. rozhodol zverejniť tretie tajomstvo – bol som na tom stretnutí prítomný – rozhodol sa publikovať všetko, čo je uložené v archíve Sv. ofícia…“
– A potom trochu zmenil slovník a hovorí, že zverejnený bol: … „len autentický list (foglio), jediný list, ktorý obsahuje tretie tajomstvo“ (… l’unico foglio autentico, l’unico foglio cui e contenuto il terzo secreto).
Zjavne tu naznačuje, pretože existenciu textu v Capovillovej obálke v pápežovej pracovni nemohol poprieť, že zverejnený bol iba text z archívu Sv. ofícia. Nie z pápežovho stola. Lenže Lucia autentifikovala viac listov. Kde sú?
28. Svedectvo biskupa Serafima z Fatimy.
– Biskup Serafim bol prítomný v roku 2000, keď sestra Lucia potvrdila pravosť listov, ktoré jej Bertone ukázal.
– V roku 2007 biskup Serafim vystúpil v programe kardinála Bertoneho a povedal: „Tretie fatimské tajomstvo bolo zverejnené autentickým a integrálnym spôsobom.“ Predstavte si, že sa vás pri súdnom pojednávaní sudca alebo obhajca spýta, či ste vypovedali pravdivo a vy odpoviete, že ste to hovorili autentickým a integrálnym spôsobom. Akú dôveru v nich takáto odpoveď vzbudí? Okamžite začnú šípiť, že niečo tajíte.
29. Capovilla opäť hovorí.
– 21. júna 2007 sa Paolini a Capovilla opäť stretli a tentokrát si to stretnutie nahrali.
– Noviny Il Giornale 22. septembra 2007 uvádzajú, že Capovilla v nahrávke hovorí: „Okrem štyroch strán (vízia biskupa v bielom) tam ešte niečo bolo, nejaká príloha, áno.“
A táto príloha nebola zverejnená. Prečo, keď nám hovoria, že tajomstvo bolo publikované celé? Čo skrývajú?
30. Existenciu tejto prílohy nikto nepoprel.
– Ani Capovilla.
– Ani Bertone.
– Ani Vatikán.
A Il Giornale to publikoval do celého sveta a nikto sa neunúval ani obviniť ho z klamstva, ani dementovať ani inak spochybniť naratív o dodatočnom texte, k vízii o biskupovi k bielom.
31. Záhadné je oficiálne odmietanie Vatikánu vyšetriť a vysvetliť tieto pretrvávajúce otázky.
– Nikto z Vatikánu sa nepýtal sestry Lucie, čo jej Panna Mária odhalila a čo ona zhrnula slovami et cetera – a tak ďalej.
– Nikto sa nezaujímal o to, či naozaj existuje separátny text tajomstva v pápežovej pracovni.
– Nikto sa nepýtal Capovillu, čo myslel tými dvoma textami.
– Nikto nekládol otázky ohľadom Paoliniho svedectva.
32. Žiadna vatikánska reakcia na knihu Antonia Socciho!
– Socci začal písať svoju knihu, aby vyvrátil tvrdenia „konšpirátorov“, že tretie tajomstvo nebolo zverejnené celé. Zdalo sa mu to byť úplne neudržateľné.
– Počas písania a výskumu, zhromažďovania faktov a ich triedenia, však Socci pojal isté podozrenie.
– Keď knihu dopísal, bol presvedčený a jeho kniha k tomu podáva množstvo dôkazov, že tretie tajomstvo naozaj nebolo zverejnené celé. Táto kniha sa dá v nájsť na internete v češtine a odporúčam ju ako výdatný zdroj informácií.
– Socci verejne obvinil Bertoneho, vtedy Vatikánskeho štátneho sekretára, kardinála a po pápežovi druhého muža Cirkvi, že klame a zavádza o tom, čo povedala vo Fatime Matka Božia.
– Nejestvuje jediná reakcia zo strany Vatikánu na tieto obvinenia. Vatikán Socciho nikdy neobvinil, že vzniesol nepravdivé obvinenia.
– Bertone napísal o Fatime knihu a dvakrát vystúpil v televíznej relácii, aby osobne odpovedal na Socciho kritiku, ale v reláciách sa prakticky nedotkol ničoho, čo proti nemu Socci vzniesol, ale držal sa svojej vyhýbavej taktiky.
33. Pápež poďakoval Soccimu za jeho knihu.
– Socci dostal list od Benedikta XVI. ohľadom jeho knihy, v ktorom „mu ďakuje za city, ktoré tou knihou vzbudil“.
– Nepokarhal ho za falošné obvinenia proti kardinálovi a štátnemu sekretárovi, ale poďakoval mu. Prečo? Ak pošlete pápežovi knihu plnú údajných výmyslov a falošných obvinení a on vám za ňu ešte poďakuje, nie je to zvláštne? Čo to hovorí o obsahu tej knihy?
Aký je teda výsledok skladania tohto fatimského puzzle? Požičiame si záver zo Socciho knihy:
„Kardinál Bertone si sám dal ten najparádnejší gól. Dokázal, hoci nechtiac, že tá najvýbušnejšia časť tretieho fatimského tajomstva existuje a je veľmi dobre ukrytá. … To, že existuje časť tajomstva, ktorá nebola odhalená, ba je považovaná za nezverejniteľnú, je isté.“
Čo z toho plynie? Sme v nebezpečenstve. Tajomstvo zjavne hovorí o strašnej kríze v Cirkvi, uprostred ktorej sa teraz očividne nachádzame a o treste, ktorý na nás dopadne. Hovoria nám, že biskup v bielom, ktorého vedú cez polozrúcané mesto na kopec a tam ho popraví jednotka vojakov bol Ján Pavol II., ktorý sa zotavil po atentáte. To vážne? Vážne si myslíte, že sme všetci takí hlupáci a tomuto uveríme? Nie, sme v nebezpečenstve dvojakého trestu. Odpad od viery už je tu a katastrofy, ktoré tento odpad privolá na tento svet sa už tiež približujú, ba tie prvé sú už tu. V rovnakom duchu hovorí aj posolstvo z La Sallete, Quita a Akity. Varovania počúvame z každej strany, ale nepolepšujeme sa. A čo osoží žiť, keď sa nepolepšujeme?
Je tu však nádej a tá nádej spočíva v tom, že sme v rukách Svätej Panny Márie. Panna Mária sa zjavila malej Lucii, Hyacinte a Františkovi. Ona nám vo Fatime zanechala tri tajomstvá, z ktorých to posledné nám kňazi Jej Syna nechcú povedať celé. A ona berie pod svoju ochranu tých, ktorí sa k nej utiekajú. Nepohŕda ich prosbami v ich potrebách, ale z každého nebezpečenstva ich vyslobodzuje, pretože to je Panna slávna a požehnaná, je to naša Prostrednica a Orodovnica, zmieruje nás so svojím Synom, porúča a privádza nás k nemu, pretože je to naša sladká Panna Mária.
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!