Škandalózny otvárací ceremoniál OH v Paríži definitívne potvrdil, že i divadelná hra SND „Ježiš z Montrealu“ bola zámerne blasfemická

Škandalózny otvárací ceremoniál OH v Paríži definitívne potvrdil, že i divadelná hra SND „Ježiš z Montrealu“ bola zámerne blasfemická


Matej Gavlák

31. júla 2024  


Spoločnosť
 

Keď sme vo februári spustili petíciu proti divadelnej hre SND „Ježiš z Montrealu“, mnohí ľudia označujúci sa za „kresťanov“ sa nám posmievali a odkazovali nám, že údajne „nerozumieme umeniu“. To, že i toto „dielo“ SND bol drzý výsmech kresťanom, definitívne potvrdila až ďalšia podobná udalosť – otvárací ceremoniál letných olympijských hier v Paríži 2024.

Ilustračný obrázok, zdroj: fb IBS India

Keď sa „vytešuje“ červený denník

Pripomeňme si najprv, čo sa odohralo pred, počas a po Veľkej noci 2024 na Slovensku. Slovenské národné divadlo pod vedením kontroverzného Mateja Drličku ohlásilo svoju novú hru s názvom „Ježiš z Montrealu“. Prvotné informácie hovorili, že ide o inscenáciu staršieho kanadského filmu. V hre sa skupina „nevšedných“ ľudí pokúsi rovnako nevšedným spôsobom prerozprávať utrpenie a krížovú cestu Nášho Pána Ježiša Krista. Už na začiatku sa však na svetlo sveta dostala informácia, že jedna zo spomenutých „nevšedných“ osôb pracovala v pornopriemysle.

Jednu z prvých recenzií na hru uviedol liberálny červený denník SME. Autorka Soňa Jánošová sa v ňom radovala, že „Ježiša pri ukrižovaní zabalia do fólie ako mäso“. Autorka pokračovala:

Porno alebo reklama?“ pýtal sa viac-menej bez záujmu, keď mu dvojica povie, že má pre neho pracovnú ponuku. „Pašie. Príbeh o umučení Krista,“ vravia mu a Martin okamžite súhlasí. Netuší, že projekt bude na pokraji svätokrádeže a že všetkým, ktorí sa ho zúčastnia, zmení život.

Nadácia Slovakia Christiana okamžite zareagovala a voči tejto blasfemickej hre spustila petíciu určenú ministerke kultúry, pani Martine Šimkovičovej, ktorá bola v tom čase ťažko skúšaná kvôli svojej snahe zastaviť LGBT indoktrinalizáciu našej kultúry. V petícií sme vtedy uviedli:

Vážená pani ministerka… Škandalózne divadelné predstavenie SND s názvom „Ježiš z Montrealu“ nielenže nemá pre našu spoločnosť žiadny zmysluplný prínos, ale skôr naopak, otvorene sa vysmieva z náboženského cítenia väčšiny obyvateľstva Slovenska. Ku kresťanstvu sa v našej krajine podľa sčítania obyvateľstva z roku 2021 hlási takmer 70 % osôb.

Požadujeme preto okamžité zrušenie tohto poburujúceho divadelného predstavenia, ktoré spoločnosť neupokojuje, ale naopak, naďalej rozdúchava už aj tak dosť vybičované vášne v našom štáte.

Blasfémia? Aj pri nej sa dá stráviť príjemný čas…“

Niekoľko hodín po spustení petície sa správcovi Nadácie Slovakia Christiana ozvali priamo zo SND. Ak by niekto azda čakal, či náhodou preventívne nechceli aspoň na Veľkú noc „pozastaviť“ tento svoj poburujúci paškvil, čo vytvorili – tak odpoveď znie nie. Chceli s nami viesť „dialóg“. Ide o už starý trik progresívcov „nabifľovaných“ všemožnými premúdrenými argumentmi, ktorí by nič netušiacej obeti predali aj pozemok na Mesiaci. Výhovorky typu, že „ide len o inscenáciu o inscenácii“, alebo „veď aj my sme kresťania“ (!) nami nemohli pohnúť. Ponuku na stretnutie a spoločné „dialógovanie“ – kedy sme nakoniec mali dospieť k názoru, že všetko je vlastne „ok“ – sme odmietli a to v štýle „slušne, ale rázne“.

Avšak kresťania zo SND neboli jedinými „kresťanmi“, ktorí sa snažili silou mocou výsmech z Ježiša obhajovať. Obraňovať hru sa poponáhľala bývala ministerka a údajne veriaca katolíčka Veronika Remišová. Na svojom facebookovom profile, okrem iného, napísala:

Je nepochopením Ježišovho príbehu, ak organizátori petície kritizujú, že hlavné postavy hrajú ľudia s podivným pozadím. Práve toto je najbiblickejší aspekt predstavenia. Ježiš sa obklopoval hriešnikmi – prostitútky, mýtnici, dokonca v jednej pasáži hovorí, že prišiel práve kvôli hriešnikom, nie kvôli spravodlivým.

Ako obrázok ku svojej správe pridala práve Ježiša zabaleného v alobale. Ďalším prominentným obhajcom „Ježiša z Montrealu“ bol divadelník a dlhoročný moderátor TV Lux (!!!) Pavol Danko. Podľa neho bol text našej petície „manipulatívny“. No nielen to, divadelnú hru zjavne vnímal ako nejaké prekrásne umelecké dielo. Uznával, že niektoré momenty môžu byť pre veriaceho človeka „poburujúce“, priznával, že Ježiš je v hre „nahý“ a namiesto kríža „zavesený v akomsi plastovom obale“. Podľa Danka je však slovo divadlo odvedené od slova „diviť sa/dívať sa“, takže to všetko vlastne bolo v poriadku.

Blahom nad „Ježišom z Montrealu“ sa rozplývala aj hlásna trúba liberálnych kresťanov na Slovensku. Eva Čobejová vo svojej recenzii hry s názvom Čakajte dobrú zábavu a trochu instantného posolstva píše, že síce Panna Mária je „slobodná matka“ a otcom jej dieťaťa (Ježiša) je rímsky vojak (!!!), no napriek ďalším ohavnostiam „sa na tom predstavení dá príjemne stráviť čas, o tom niet pochýb“. Túto recenziu nám ako prílohu poslal riaditeľ SND Drlička, ako odpoveď na našu kritiku – v zmysle, veď aj kresťanom sa páči, tak čo vlastne chcete.

Na Remišovú však reagoval pesničkár, divadelník a člen KDH, Peter Janků. „To, čo k filmovej profanácii Ježiša a príbehu doplnili inscenátori v SND, je za čiarou… nie som jediný z môjho okolia, ktorí odišli z predstavenia pohoršení, a to mám za sebou vyše stovku profesionálnych realizácií, vrátane tých v SND,“ napísal.

Janků ďalej poukázal na to, že nad miestom s posvätnými krížmi a obrazom najsvätejšieho Srdca Ježišovho bol „projektovaný rozrastrovaný obraz porna“. Ďalej v hre boli „nadávky najhoršieho kalibru“, „karikovanie a znevažovanie“ kresťanstva a že vo všeobecnosti išlo o „exhibíciu ateizmu a proticirkevných atakov“.

Ale liberálni kresťania (a ich trúby) vo všeobecnosti akúkoľvek kritiku inscenácie odbíjali s tým, že hru kritizujú len premotivovaní moralizátori (teda hlavne portál Christianitas.sk), ktorí „nechápu jej posolstvo“. Samozrejme, SND plne vyhovovali nielen pochvalné recenzie zo strany hlasnej trúby liberálnych kresťanov, ale aj povážlivé ticho väčšiny kňazov a biskupov.

Teraz však prišiel otvárací ceremoniál OH v Paríži a všetko sa razom dostáva do iného svetla.

Woke Paríž 2024

Azda netreba bližšie ozrejmovať všetky ohavnosti, ktorých sme boli v piatok večer svedkami, takže len krátko na pripomenutie: videli sme bezhlavú Máriu Antoinettu, náznak sexuálneho styku v trojici, homo/trans/všetkomožné a predovšetkým – „Poslednú večeru“ v podobe tlstej ženy (akože Ježiša) a transosôb (akože apoštolov). Medzi transosobami bolo jedno asi 10-ročné dievčatko. A spustila sa búrka, akú asi organizátori neočakávali. Nielen veriaci kresťania, kňazi a biskupi (Barron a Strickland) sa vyjadrili k tejto blasfémii, ale aj množstvo sekulárnych zväčša konzervatívnych mainstreamových médií. Spomeňme len niektoré titulky.

Britská konzervatívna Talk TV označila ceremoniál za „Najviac woke nonsens“ v dejinách olympiád, či za jasnú „urážku kresťanstva“. Sky News Australia hovorí o „odpade“ a o „bizarnej woke parížskej olympijskej otváracej ceremónii“. New York Post priniesol článok s názvom „Debakel s Poslednou večerou na olympiáde bol poslednou snahou o zneváženie západnej kultúry“.

Zahanbiť sa nenechali ani moderátori konkurenčnej britskej konzervatívnej stanice GB News. Nana Akua vo svojom výstupe referovala o „bizarnom anti-kresťanskom predstavení“ a Mark Dolan označil ceremoniál za „hrozný 4-hodinový woke fest, ktorý mnohých urazil“. Fox News citoval talianskeho ministra Mattea Salviniho, ktorý pod obrázok LGBT „Poslednej večere“ napísal:

Otvorenie olympijských hier urážkou miliárd kresťanov na celom svete bol naozaj zlý začiatok, milí Francúzi. Je to nemiestne.

Poriadne sa rozohnila aj republikánska politička Marjorie Taylor Greeneová:

Francúzsky olympijský výbor usilovne sťahuje videá zo satanistických, trans a okultných otváracích ceremoniálov, pričom sa odvoláva na autorské práva.

Je to naše právo podľa prvého dodatku zdieľať tieto videá a naše priame stanovisko nad protikresťanskými otváracími ceremoniálmi olympijských hier.

A to nespomíname desiatky, ak nie stovky ďalších influencerov a youtuberov, ktorí sa negatívne vyjadrili k parížskemu predstaveniu. Stačí si len do YouTube zadať napríklad heslo „antichristian ceremony“ – a výsledok hovorí sám za seba.

Na Slovensku sa k ceremónii negatívne vyjadrili predovšetkým minister hospodárstva Tomáš Taraba (SNS), či predseda KDH Majerský a stovky influencerov, aktivistov, či jednoduchých komentujúcich užívateľov. Minister Taraba dokonca uviedol, že sa kvôli blasfemickému otváraciemu ceremoniálu nezúčastní záverečného ceremoniálu, na ktorý bol pozvaný.

Stačilo

Otvárací ceremoniál olympijských hier v Paríži BOL blasfemický bez ohľadu na zúfalé výkriky tých niekoľko starostlivo vybraných „expertov“, ktorí sa pokúšajú vo svetovom meradle o to, čo sa im podarilo na Slovensku – presvedčiť ľudí, že toto je v skutočnosti „moderné kresťanské umenie“.

Koniec koncov, názov parížskej LGBT „Poslednej večere“ v oficiálnom programe bol „La Cène Sur Un Scène Sur La Seine“, teda „Scéna Poslednej večere na Seine“.

Ale podľa rovnakých kritérií aj hra „Ježiš z Montrealu“ v podaní Slovenského národného divadla BOLA blasfemická. A predstavitelia SND sa pritom kresťanom ešte drzo smiali do tváre, že údajne „nerozumieme umeniu“. Práveže naopak. Až veľmi dobre chápeme – a teraz máme aj potvrdené – o čo v skutočnosti išlo. O dehonestovanie kresťanov a kresťanských symbolov –, ktorých vy až vášnivo nenávidíte.

Týmto preto oznamujeme progresívnej úderke, že ak si ešte raz dovolia zosmiešňovať Pána Ježiša, Pannu Mária, svätých, či bežných kresťanov podobným spôsobom ako to urobili na Veľkú noc 2024, už nebudeme organizovať len petíciu, ale všetko svoje úsilie vrhneme do celonárodných protestov. Pretože takýto „woke odpad“ na našom drahom Slovensku väčšina obyvateľstva jednoducho nechce.

PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 €
10 €
20 €
50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)