Spoločnosť John Deere sa vzdala väčšiny svojich prebudených firemných politík po reakcii konzervatívcov

Spoločnosť John Deere sa vzdala väčšiny svojich prebudených firemných politík po reakcii konzervatívcov

Významná spoločnosť John Deere, ktorá vyrába poľnohospodárske a terénne vozidlá, oznámila, že ustupuje od mnohých svojich “woke” firemných aktivít v záujme “počúvania našich zákazníkov, zamestnancov a ďalších kľúčových zainteresovaných strán” po protestoch zákazníkov v súvislosti s odhalením konzervatívneho filmára Robbyho Starbucka.

Predminulý týždeň Starbuck informoval, že spoločnosť sa angažuje v rôznych nadväznostiach na LGBT aktivistov, vrátane “preferovaných zámen”, školení o rodovej identite a sponzorovania “podujatia hrdosti” pre deti od troch rokov, ako aj “úplného záväzku” v rámci “rozmanitosti, rovnosti a inklúzie” (DEI).

“Aby sme čo najlepšie slúžili našim zákazníkom a zamestnancom, spoločnosť Deere vždy počúva spätnú väzbu a hľadá príležitosti na zlepšenie,” oznámila v utorok spoločnosť John Deere. “Preto dôsledne uprednostňujeme interné politiky, ktoré lepšie prispôsobujú našu obchodnú stratégiu potrebám našich zákazníkov.”

“Na základe prebiehajúcich rozhovorov sme sa zaviazali, že (…) sa už nebudeme zúčastňovať ani podporovať externé spoločenské alebo kultúrne osvetové prehliadky, festivaly alebo podujatia;” budeme mať Business Resource Groups “výlučne” zamerané na “profesionálny rozvoj, networking, mentoring a, a podporu úsilia o nábor talentov”;; celopodnikový audit s cieľom zabezpečiť “neprítomnosť sociálne motivovaných posolstiev” vo “všetkých školiacich materiáloch a politikách spoločnosti”; a opätovné potvrdenie, že “existencia kvót rozmanitosti a identifikácia zámen nikdy nebola a nie je politikou spoločnosti”, uvádza sa vo vyhlásení.

Spoločnosť zároveň zopakovala, že John Deere “zásadne verí, že rozmanitá pracovná sila nám umožňuje čo najlepšie uspokojovať potreby našich zákazníkov,” preto “bude naďalej sledovať a rozvíjať rozmanitosť našej organizácie.”

“Ďalšie obrovské víťazstvo v našej vojne s woknami, ALE nemyslím si, že to stačí na to, aby sa zákazníci vrátili,” Starbuck odpovedal. “Zákazníci chcú počuť, že politika DEI je úplne preč a že sa už nebudú zúčastňovať na sociálnom kreditnom hodnotení CEI od HRC.”

“Toto polovičné opatrenie však ukazuje, že sme”mocná sila, s ktorou treba počítať,” dodal. “Aj keď nie som”úplne spokojný, nechcem”bagatelizovať skutočnosť, že ide o ďalšie obrovské víťazstvo.”

V posledných rokoch ľavicoví aktivisti využívali DEI a “environmentálne, sociálne a riadiace” štandardy (ESG), aby povzbudili veľké americké korporácie k tomu, aby zaujali priaznivé stanoviská k politickým a kultúrnym otázkam, ako sú homosexualita, transgenderizmus, rasové vzťahy, životné prostredie a potraty. 

Politické a zákaznícke reakcie na takýto aktivizmus sa premietli do obchodných problémov spoločností, ako sú Disney, Bud Light, Target a najnovšie aj Tractor Supply, ktorá koncom minulého mesiaca oznámilaupustenie od všetkých svojich výpadov v ľavicových kauzách a projektoch identity.