Štúdia ukazuje, že "X" potláča konzervatívne médiá napriek prísľubu Elona Muska, že "vyšetrí" zaujatosť

Štúdia ukazuje, že "X" potláča konzervatívne médiá napriek prísľubu Elona Muska, že "vyšetrí" zaujatosť

Nedávna štúdia ukázala, že platforma sociálnych médií X (predtým Twitter) neúmerne potláča konzervatívny mediálny obsah a vyzdvihuje ľavicové hlasy napriek tomu, že majiteľ Elon Musk sa v máji zaviazal, že túto zaujatosť prešetrí.

Media Research Center (MRC) v piatok zverejnilo výsledky štúdie o tom, ako sa obsah na X zvyšuje a potláča. Pozoruhodné je, že MRC zistila, že takmer 74 percent pravicovo orientovaných médií, ktoré skúmala, bolo deboostovaných, pričom ich skóre bolo podstatne nižšie ako skóre ľavicových médií.

Naopak,  MRC zistila, že “drvivá väčšina ľavicových médií” má “veľmi priaznivé” skóre viditeľnosti.

A výskumník na X známy ako “@The1Parzival” zisťoval, ako boli jednotlivé účty sociálnych médií hodnotené, a to tak, že chatbotovi Grok s umelou inteligenciou, ktorého vlastníkom je Musk, zadával otázky, ktoré odhalili, ako boli hodnotené na “backende” X. Výsledné údaje, o ktoré sa podelili s MRC, ukázali, že štyri metriky formujú “skóre viditeľnosti” účtu: “Mass Appeal” (rozmanitosť sledovateľov), “Reputation” (údajná spoľahlivosť), “Toxicity” (potenciálne urážlivý obsah alebo vnímaná škodlivosť) a “Follower” (udržanie sledovateľov).

Pomocou ratingovej firmy AllSides’ klasifikácie médií podľa ich “vnímanej” ideologickej zaujatosti na ľavicovo-pravicovej škále MRC zistila, že X udelila ľavicovým médiám priemerné skóre viditeľnosti 82,64 zo 100, zatiaľ čo pravicové médiá získali priemerné skóre 63,56. 

Tento rozdiel má silné dôsledky. Grok pre MRC uviedol, že napríklad samotné skóre 65 bodov zo 100 v oblasti reputácie je “minimum” potrebné na to, aby bol účet X odporúčaný na jeho kanáli. Okrem toho vo všeobecnosti platí, že čím vyššie je skóre účtu’tým väčší je jeho dosah a sledovanosť na X.

Mediálne kanály klasifikované ako pravicovo orientované v prehľade MRC’zahŕňali The Washington Times, The Federalist, Fox News, The Daily Wire, Blaze Media a The Daily Caller.

Z údajov získaných spoločnosťou Grok ďalej vyplynulo, že “ohromujúcich 100 percent ľavicových médií má od zamestnancov X’s priaznivé ‘skóre reputácie’ a že týmto ľavicovým médiám bolo pridelené priemerné skóre toxicity 26,33 v porovnaní s priemerným skóre 47.60 pre pravicovo orientované médiá (rozdiel 21 bodov).

Medzi ľavicovo orientované účty s nízkym skóre toxicity patrili The New York Times (10/100) a MSNBC (20/100), ktoré pravidelne uvádzajú mimoriadne rozdeľujúci obsah, napríklad tvrdenie, že tí, ktorí veria, že práva pochádzajú od Boha, sú “kresťanskí nacionalisti” (v ich podaní hanlivý výraz), a tvrdenie, že deti nepatria svojim rodičom, ale “celým komunitám.” 

Podpredseda MRC Free Speech America Dan Schneider sa domnieva, že tieto “šokujúce” zistenia sú dôkazom, že v X existuje “radikálny zvyšok bojujúci proti Elonovi Muskovi.” Nie je však jasné, či je to tak, vzhľadom na to, že štúdia prichádza dva a pol mesiaca po tom, čo bol Musk’upozornený na to, že na X sú “škrtené konzervatívne účty.” 

ČÍTAJTE: Úradník vlády Spojeného kráľovstva hovorí, že ľudia budú zatýkaní za zdieľanie príspevkov, ktoré by mohli podnecovať ‘rasovú nenávisť’

U.Americký senátor za Utah Mike Lee 23. mája 2024 napísal: “Hako dlho bude trvať, kým sa zbavíme priliehavých štamgastov na X—tých, ktorí stále pravidelne škrtia konzervatívcov?”

Musk odpovedal, “No, ani konzervatívcov [sic], ani progresívcov netreba škrtiť. Ide o to, aby sme mali rovnaké podmienky. Ja to prešetrím.”

Vláda generálneho riaditeľa X’nad jeho platformou’s algoritmom potvrdzujú februárové správy zamestnancov X, že Musk zvolal “stretnutie všetkých na palube”, aby zvýšil počet svojich vlastných príspevkov, keď zistil, že tweet zo Super Bowlu od Joea Bidena získal oveľa väčší dosah ako jeho vlastný.

Dokumenty boli zdieľané s Business Insider ukazujúce, že “deklarovaným cieľom” stretnutia bolo zistiť “prečo sa angažovanosť” u Bidena a Muska’príspevkov líšila. Dokumenty obsahovali “snímku kódu Twitteru’z ktorej vyplývalo, že Muskove’tweety boli boostované.”

Platformer vtedy informoval: “Po tom, čo jeho tweet na Super Bowl dosiahol horšie čísla ako tweet prezidenta Bidena’generálny riaditeľ Twitteru’nariadil veľké zmeny algoritmu.”

Musk opakovane vyjadril záväzok “slobody prejavu” a uznal dôležitosť dodržiavania tejto zásady zo strany Twitteru/X’. Na svojej platforme v roku 2022 napísal: “Sloboda prejavu je pre fungovanie demokracie nevyhnutná. Myslíte si, že Twitter túto zásadu dôsledne dodržiava?“ ” Následne sa opýtal: “Vzhľadom na to, že Twitter de facto slúži ako verejné námestie, nedodržiavanie zásad slobody prejavu zásadne podkopáva demokraciu. Čo by sa malo urobiť?“”  

ČÍTAJTE: Ontario man sues provincial government for censoring billboard-critical of COVID response