Disidentská pro-LGBT skupina podporovaná Františkom uverejnila článok, v ktorom obhajuje zosmiešnenie Poslednej večere na olympiáde

Disidentská pro-LGBT skupina podporovaná Františkom uverejnila článok, v ktorom obhajuje zosmiešnenie Poslednej večere na olympiáde

Vedúci redaktor heretickej webovej stránky New Ways Ministry sa domnieva, že katolícki biskupi, ktorí odsudzujú rúhavé zosmiešnenie Poslednej večere na tohtoročných olympijských hrách, len prejavujú svoj “odpor” k takzvanej “queer kultúre.”

Vzdor tomu, že Cirkev vždy odsudzovala neskromné oblečenie, ako aj cross-dressing (5. kniha Mojžišova 22, 5 hovorí, že je “ohavnosťou” pre mužov a ženy nosiť oblečenie opačného pohlavia), pro-LGBT aktivista Robert Shine v článku z 30. júla tvrdí, že skutočným dôvodom, prečo sú duchovní rozčúlení, je zrejme “nedostatok pochopenia pre drag – jeho históriu, význam a hodnotu.”

“Nie som znepokojený zobrazením predstavenia”ale veľmi znepokojený tým, ako reagovali biskupi,” povedal Shine.

New Ways Ministry bola oficiálne odsúdená Vatikánom v roku 1999 vtedajším kardinálom Josephom Ratzingerom. Bez ohľadu na jeho úsilie o affirm osoby, ktoré trpia zámenou pohlaví a homosexuálnymi sklonmi vo svojom hriešnom správaní, sa tešila rehabilitácii za pápeža Františka, ktorý sa v roku 2023 stretol s heretickou zakladateľkou skupiny’sestrou Jeannine Gramick a jej spolupracovníkmi vo Vatikáne, kde údajne povedal im, aby “pokračovali” vo svojej činnosti. Gramickovú pochválil aj v roku 2022, a v roku 2024 jej povedal, že “transrodoví ľudia musia byť prijatí a integrovaní do spoločnosti.”

Shine vo svojej teologicky negramotnej eseji ďalej tvrdil, že predstavenie len “údajne” zobrazovalo Poslednú večeru. Na podporu svojej úplne nepresnej charakteristiky citoval osobu, ktorá sa na senzácii zúčastnila, ktorá povedala, že “tam neboli žiadne skutočné provokácie ani nič, čo by bolo skutočne obscénne”.

Barbara Butch je žena, ktorá bola v centre svätokrádežného obradu, ktorý mnohí označili za satanistický. Butchová na svojom účte na Instagrame priznala, že sa zámerne snažila stvárniť Ježiša Krista. Ba čo viac, Butch, ktorá sa sama označuje za hrdú “tučnú, židovku, queer lesbičku,” nevyjadrila nad svojím činom ľútosť. Naopak, teraz podniká právne kroky za údajné “urážky”, ktorých sa jej dostalo na internete.

Kritici otváracích ceremónií poukazujú na zjavnú podobnosť medzi pózami zúčastnených osôb a odhalením pohanského boha Dionýza na stole pred nimi, aby tvrdili, že predstavenie bolo zjavným výsmechom zhromaždenia nášho Pána’s jeho apoštolmi v noc, keď bol zradený.

screenshot zobrazenia zrejme ukazuje účinkujúceho, ktorý si v priamom televíznom prenose obnažuje genitálie.

V čase publikovania tohto článku pápež František túto škandalóznu udalosť ešte neodsúdil.

Katolícke učenie tvrdí, že muži a ženy sú stvorení na Boží obraz a že sú chrámami Ducha Svätého. To im okrem iného zakazuje smilstvo, opilstvo, sexuálnu nečistotu a podobné zhýralé správanie (Rim 13, 13).

Písmo sväté je plné aj iných odkazov na rozdiely medzi mužmi ako ženami. Verše ako 1 Timoteovi 2,9–10, Jak 2,1–4 a 1 Kor 11,14–15 varujú pred okázalým obliekaním mužov a žien. Základné katolícke učenie o skromnosti tiež vyžaduje, aby sa telo neskladalo do vyzývavých polôh.

V minulých rokoch sa k týmto otázkam vyjadrilo viacero cirkevných predstaviteľov, vrátane svätého Františka Saleského, ktorý vo svojom Úvode do zbožného života napísal, že “je urážkou pre tých, s ktorými sa stýkate, byť nevhodne oblečený.” Tiež povedal, že kresťania by sa mali “vyhýbať všetkým domýšľavostiam, márnivostiam, okázalostiam a afektom. Čo najviac sa držte skromnosti a jednoduchosti, ktoré sú nepochybne najlepšou ozdobou krásy a najlepším zadosťučinením za jej nedostatok.”

Podobne aj svätý Tomáš Akvinský povedal, že “ženy, ktoré nemajú manžela, ani si ho neželajú mať, alebo ktoré sú v stave života nezlučiteľnom s manželstvom, nemôžu bez hriechu chcieť spôsobovať žiadostivú rozkoš tým mužom, ktorí ich vidia, pretože to znamená podnecovať ich k hriechu.”

Nedávno taliansky katolícky kardinál 20. storočia Guiseppi Siri v 50. rokoch 20. storočia napísal, že na to, aby bolo oblečenie skromné, “nemusí len zakrývať telo, ale nesmie ani príliš priliehať k telu.”Nosenie mužských’šiat ženami ovplyvňuje v prvom rade samotnú ženu tým, že mení ženskú psychológiu, ktorá je vlastná ženám.”

Dráždivé predstavenia svojou povahou porušujú všetky tieto zásady. Ako takým sa im treba nielen za každú cenu vyhýbať pohľadom, ale najmä ich čo najprísnejšie odsúdiť.