3 hodnoty, ktoré pomohli americkým podnikom pozitívne ovplyvniť našu kultúru

3 hodnoty, ktoré pomohli americkým podnikom pozitívne ovplyvniť našu kultúru

Na základe nášho dlhoročného firemného výskumu sme identifikovali tri dôležité hodnoty, ktoré podľa nás pomáhajú podnikom ovplyvňovať Ameriku: integrita, starostlivosť a odvaha. Tieto hodnoty nie sú zložité, ale sú spojené s výzvami. Ako povedal Ronald Reagan: “Neexistujú jednoduché odpovede, ale existujú jednoduché odpovede. Musíme mať odvahu robiť to, o čom vieme, že je morálne správne.”

Snaha mať vplyvné podnikanie riadené základnými hodnotami často vedie k ziskovosti, ale neexistujú žiadne záruky. Dobrí chlapci nie’vždy vyhrávajú, podobne ako Osamelý jazdec, ale nám sa ich šance páčia. Našťastie, mnohé podniky v Amerike sa riadia základnými hodnotami, sú úspešné, a čo je najdôležitejšie, majú pozitívny vplyv na našu kultúru.

Poctivosť

Prvá hodnota, ktorá pomáha podnikom ovplyvňovať Ameriku, je poctivosť

“Poctivosť poctivých ich bude viesť, ale krivda zradných ich zničí” (Príslovia 11, 3).

Nedávno som sa spýtal úspešného majiteľa podniku, ako by opísal svoj podnik novému zákazníkovi. Jednoducho povedal: “Robím to, čo poviem, že urobím” Ten istý majiteľ povedal, že boli chvíle, keď musel finančne trpieť, aby dokončil prácu, ale považoval to za svoju povinnosť. Koľkokrát sme boli na nesprávnej strane, keď firma nedokončila úlohu, s ktorou sme počítali? Na druhej strane, aké je to osviežujúce, keď za nás firma dokončí prácu na výbornú.

Záujem

Druhou hodnotou, ktorá pomáha firmám ovplyvňovať Ameriku, je záujem.

“Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého.” Mk 12,31

Jedna firma, ktorá ide na ceste za prejavom záujmu, zamestnáva viac ako 50 kaplánov na plný úväzok, aby slúžili duchovným potrebám svojich zamestnancov. Starostlivosť sa však nekončí pri zamestnancoch. Vždy som obdivoval vyhlásenie o účele spoločnosti Chick-fil-A, ktoré výrazne rozširuje rozsah ich starostlivosti: “Oslavovať Boha tým, že budeme verným správcom všetkého, čo nám bolo zverené. Mať pozitívny vplyv na všetkých, ktorí prídu do kontaktu s Chick-fil-A.”

Odvaha

Tretia hodnota, ktorá pomáha ovplyvňovať Ameriku, je odvaha.

“Vo svete budete mať súženie, ale odvahu; ja som premohol svet” (Ján 16,33b, NASB).

Jedna spoločnosť má odvahu prejaviť svoju podporu nenarodeným deťom odvážnym pro-life posolstvom na zadnej časti svojich vozidiel. Mnohé spoločnosti majú odvahu a vieru zatvoriť v nedeľu v dôvere, že môžu zostať ziskové aj bez ďalšieho dňa predaja. Existuje celý rad morálnych otázok, za ktoré sa niektoré spoločnosti v súčasnosti rozhodli postaviť, čím si získali podporu mnohých znepokojených zákazníkov. Medzi ďalšie otázky, za ktoré sa spoločnosti zasadzujú, patrí tradičné manželstvo, sloboda prejavu a náboženská sloboda.

Podľa hodnôt, ako sú integrita, starostlivosť a odvaha, majú podniky možnosť pozitívne ovplyvniť našu kultúru. Takéto spoločnosti sú tu a teraz v Amerike a zaslúžia si našu podporu.

Na záver: Má Amerika najväčšiu ekonomiku predovšetkým vďaka inteligencii, vynaliezavosti a zručnostiam? Samozrejme, tieto atribúty k tomu významne prispievajú. Ale ja tvrdím, že vedúca ekonomika Ameriky’získala ešte väčší príspevok vďaka dodržiavaniu časom overených hodnôt, ako je čestnosť, starostlivosť a odvaha.