ZA ZRUŠENIE ŠPECIALIZOVANÉHO TRESTNÉHO SÚDUS ohľadom na efektívne a ekonomicky…

ZA ZRUŠENIE ŠPECIALIZOVANÉHO TRESTNÉHO SÚDUS ohľadom na efektívne a ekonomicky…

ZA ZRUŠENIE ŠPECIALIZOVANÉHO TRESTNÉHO SÚDU

S ohľadom na efektívne a ekonomicky potenciálne zničujúce zasahovanie Európskej komisie a niektorých členských štátov EÚ do vnútorných záležitostí Slovenskej republiky nemôže vláda Roberta Fica a parlamentná väčšina prijímať niektoré nevyhnutné opatrenia tak rýchlo a v takom rozsahu, ako by si to mnohí želali.

Už zrušenie špeciálnej prokuratúry a novely trestných kódexov sa stali zámienkou na oslabovanie pozícií Slovenska v Európe. Samozrejme, za neodmysliteľnej príčinlivej asistencie Miškovej progresívnej Kominterny.

Napriek tomu je potrebné na rovinu si povedať, že ak bol zrušený Úrad špeciálnej prokuratúry GP SR, je logické, aby sa rovnakého osudu dočkal aj Špecializovaný trestný súd. Existuje na to niekoľko racionálnych dôvodov.

Po prvé, ŠTS má podľa zákona postavenie krajského súdu. Ak má Slovenská republika len osem krajov, nie je dôvod na to, aby exitovalo krajských súdov deväť.

Po druhé, existencia ŠTS je odvodená od výberovej príslušnosti, založenej trestnými skutkami korupcie, organizovaného zločinu a ak sú podozrivými, respektíve obžalovanými najvyšší ústavní činitelia a vysokí predstavitelia ústredných orgánov štátnej správy. Či sa na to pozeráme z pohľadu prokuratúry alebo z pohľadu obžalovaných, vždy je jednoduchšie ovládnuť alebo inak ovplyvniť jeden súd ako súdov osem. V ostatných rokoch sme videli, že ŠTS sa stal predovšetkým slúžkou prokuratúry a neposkytoval náležitú súdnu ochranu obvineným v prípravnom konaní a obžalovaným v konaní pred súdom. Existuje o tom hojná judikatúra Európskeho súdu pre ľudské práva.

Po tretie, rozhodovacia činnosť ŠTS ma takú nízku odbornú kvalitu, že si ani omylom nezaslúži v pomenovaní slovo špecializovaný. Nielen krajské, ale aj mnohé okresné súdy rozhodujú na oveľa vyššej kvalitatívnej úrovni ako sudcovia ŠTS, príkladom uveďme magisterku Záleskú, manžela istej Tódovej z Miškovho tlačového orgánu, alebo doktorku Sabovú a ďalšie právne esá spolku z Pezinka.

Po štvrté, ak má jediný dôvod existencie ŠTS spočívať v istote, že v čase, keď vykonávajú službu sudcu pre prípravné konanie isté persóny, prokurátor sa nemusí obávať o uvalenie väzby, môžeme sa rovno prestať hrať na súdnu ochranu v prípravnom konaní a umožniť prokuratúre, aby si v trestných veciach spadajúcich do pôsobnosti ŠTS rozhodovala o väzbe sama. Platiť Záleskú, Sabovú, Buvalu, Stieranku a spol. len preto, aby formálne drali pečiatky, je príliš drahý špás.

Po piate, ŠTS rovnako ako zrušený ÚŠP sa v priebehu rokov stal brlohom všetkých profesionálnych nerestí, intríg a neprehľadných personálnych prepojení. Nie je v nikoho silách rozmotať toto klbko vreteníc, a preto je potrebné rozťať ho rýchlym a silným švihom. Rozdeliť sudcov ŠTS na krajské súdy podľa miesta trvalého pobytu, respektíve podľa potrieb jednotlivých súdov.

Iba takýmto spôsobom je možné dať nielen bodku, ale aj výkričník za dvadsať rokov trvajúcim nebezpečným experimentom Matovičovho Himmlera Lipšica.