Celebrity rozprávajú svoje príbehy o potratoch v snahe normalizovať zabíjanie nenarodených detí

Celebrity rozprávajú svoje príbehy o potratoch v snahe normalizovať zabíjanie nenarodených detí

Americká herečka a tanečnica Kelly Bishop je známa najmä vďaka úlohe matriošky Emily Gilmorovej v sedem sezón trvajúcej televíznej dráme Gilmorove dievčatá, ako aj vďaka úlohe Marjorie Housemanovej vo filme Hriešny tanec (1987). Hlavnou dejovou líniou Hriešneho tanca je nechcené tehotenstvo a nepodarený potrat; ako sa ukázalo, potrat je dejovou líniou aj v nových memoároch Bishop’The Third Gilmore Girl. Autobiografia vyjde 17. septembra vo vydavateľstve Gallery books a Bishopová v rozhovore pre časopis People prezradila, že v nej odhaľuje mnohé detaily zo svojho života celebrity.  

Podľa Bishopovej oznámila svojej matke Jane, že nechce žiadne deti, keď bola sama ešte dieťa. “Bola som dosť mladá,”dnes už 80-ročná Bishopová povedala pre People. “Pamätám si, že mi mama dokonca pripomenula, keď som bola dospelá: “Bola si malé dievčatko, keď si povedala: “Ja’nebudem mať deti.”myslela som to vážne. A bolo to v poriadku. Chcem povedať, že’je to voľba.” Jej odhodlanie pripomínať bezdetnosť ju viedlo k tomu, že po tridsiatke, po neúspešnom manželstve s niekým, koho opisuje ako “kompulzívneho hazardného hráča.” 

Čítajte: Kontrola faktov: Bishopová uviedla: “Samozrejme, nikdy mi nenapadlo, že by som náhodou otehotnela. To mi ani nenapadlo. Ale to, že to bolo dostupné a legálne, bola jednoducho úľava.” Potratový aktivizmus bol súčasťou života Bishopovej”už nejaký čas, napriek tomu, že sa považuje za “nie veľmi politickú osobu.” V roku 2004 sa zúčastnila na potratovom zhromaždení vo Washingtone, D.C., s tvorkyňou Gilmorových dievčat Amy Sherman-Palladino a producentkou Helen Pai.  

Svoj potrat zahrnula do Tretieho Gilmorovho dievčaťa, aby oslovila mladé ženy. “Chcela som to zahrnúť, aby dnešné mladé ženy získali predstavu o tom, kde sme boli vtedy my,” povedala.  

Bishopová povedala pre People, že hoci pôvodne chcela svoj potrat z memoárov vynechať – napriek tomu, že nemala “žiadny pocit hanby a krivdy” –, rozhodla sa ho do nej zaradiť, aby prispela k normalizácii fetišizmu v postRoe Amerike. “To’je niečo súkromné, čo som jednoducho nechcela zaradiť, kým sa Najvyšší súd nezbavil rozhodnutia vo veci Roe v. Wade,” povedala. “A čoraz viac žien – herečiek, ale aj iných žien typu celebrít – vychádzalo z mojej generácie a hovorilo, ‘bola som na potrate. Mala som potrat.’” 

Samozrejme, len za posledné dva roky vyšlo niekoľko prominentných memoárov o potrate. Britney Spears odhalila, že Justin Timberlake na ňu v roku 2023 vo svojich memoároch The Woman in Mevyvíjal nátlak, aby podstúpila interrupciu, ale uviedla, že to bol hlboko traumatizujúci zážitok. Paris Hilton vo svojich memoároch v tom istom roku opísala aj to, že vo veku 22 rokov podstúpila interrupciu, pretože vraj nebola pripravená mať dieťa. Herečka Kerry Washingtonová opísala svoj potrat ako “odovzdanie svojho vnútra chirurgickému vákuu” v knihe Hustejšie ako voda: A Memoir. Komička Leslie Jonesová zo SNL vo svojej autobiografii prezradila, že interrupciu používala ako antikoncepciu a potratila tri zo svojich detí.  

ČÍTAJTE: Legendárny tréner NFL Tony Dungy vyzýva NAACP’na lož, že interrupcia sa nemôže’stať v 9. mesiaci 

Hviezdy rozprávajú svoje príbehy o potratoch, aby normalizovali “procedúru”, ktorá je stredobodom ostrých politických bojov v celej postRoe Amerike. Ich príbehy sú však odhaľujúce iným spôsobom.  

Takmer vo všetkých prípadoch nešlo o peniaze. Rodičia boli finančne zabezpečení, dokonca bohatí. Každé z týchto detí zomrelo, pretože rodičia trvali na tom, že v určitom smere “nie sú pripravené”, napriek tomu, že boli finančne dobre zabezpečenými dospelými ľuďmi. Každé z nich sa zapojilo do plodenia detí, pričom deti nechcelo; každé z nich podľahlo antikoncepčnému mysleniu tak dôkladne, že deti, ktoré prirodzene prišli po aktoch rozmnožovania, sa považovali za nevítaný šok, akoby bolo nejako neprirodzené, že zo sexu často vznikajú deti. 

A nechtiac nám každá z týchto interrupčných memoárov hovorí niečo hlboké o našej kultúre – nie to, že interrupcia je normálna, ale prečo: pretože sme takí zlomení, že sme zabudli na základné fakty o tom, čo znamená byť matkou, otcom – a ľudskou bytosťou. Slávni a mocní tak využívajú svoju hviezdnu moc a bohatstvo proti tým najbezbrannejším bez mena a “memoáre o potratoch” sa stali novým horúcim trendom.