Toyota po odhalení na sociálnych sieťach zruší DEI a pro-LGBT politiku

Toyota po odhalení na sociálnych sieťach zruší DEI a pro-LGBT politiku

Jedno niekoľko dní po tom, čo Toyota ukončila sponzorstvo olympijských hier, japonská automobilka zastavila podporu podujatí LGBT a uviedla, že plánuje zrušiť aj politiku diverzity, rovnosti a inklúzie (DEI).

V oznámení vydanom pre 50 000 zamestnancov v USAToyota údajne minulý štvrtok uviedla, že bude naďalej podporovať inkluzívne prostredie, v ktorom sa môže rozvíjať rôznorodosť názorov, ale že sa zameria predovšetkým na iniciatívy zamerané na profesionálny rozvoj, vytváranie sietí, mentoring a dobrovoľníctvo pre zamestnancov.

Medzi ďalšími zmenami sa Toyota už nebude zúčastňovať na indexe rovnosti firiem, ktorý podporuje LGBT kampaň za ľudské práva. Taktiež presunie svoju verejnú prezentáciu na komunitné aktivity, ktoré “sú v súlade so vzdelávaním STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) a pripravenosťou pracovnej sily.”

Tento krok prichádza pod tlakom verejnosti po tom, čo protipotratový aktivista Robby Starbuck odhalil ľavicovú politiku spoločnosti’na sociálnych sieťach.

“Toto je obrovské víťazstvo zdravého rozumu,” Starbuck povedal svojim nasledovníkom v príspevku X. “Zdá sa, že Toyota zabudla, kto sú jej hlavní zákazníci.”

Starbuck prezradil, že Toyota sponzorovala podujatie, na ktorom vystupovali drag queens pre deti. Uviedol tiež, že podporila pro-LGBT “zákon o rovnosti” a že spolupracovala s radikálnou organizáciou Human Rights Campaign, ktorá sa okrem iných ľavicových snáh postavila proti zákonom zakazujúcim operácie na zmenu pohlavia pre neplnoleté osoby.

Predchádzajúce reportáže Starbuck’o korporátnych gigantoch, ako sú John Deere, Lowe’s, Harley Davidson a ďalšie, ich účinne prinútili obmedziť alebo úplne upustiť od vlastných iniciatív v oblasti DEI. Bývalý prezidentský kandidát GOP Mike Huckabee poďakoval Starbuckovi za jeho úsilie na X.

Spoločnosť Toyota spolu so spoločnosťami Panasonic a Bridgestone oznámila, že ukončuje sponzorstvo olympijských hier, ktoré sa začnú v roku 2015, vo výške 835 miliónov dolárov. Agentúra Associated Press informovala, že tieto tri spoločnosti patria medzi 15 hlavných sponzorov hier, na ktorých sa tento rok počas otváracieho ceremoniálu v Paríži objavilo rúhavé zobrazenie Poslednej večere.

Predseda spoločnosti Toyota’nedávno sťažoval sa, že olympijské hry sa stali “čoraz viac politickými.”