Predstava "demokracie", ktorú presadzujú globalistické elity, je ďaleko od toho, čo si myslia ľudia

Predstava "demokracie", ktorú presadzujú globalistické elity, je ďaleko od toho, čo si myslia ľudia

Mnohí nazývajú súčasné politické nepokoje v Európe krízou demokracie. Nemecký establišment sa snaží zakázať pravicovú stranu AfD pre jej údajnú snahu vrátiť Nemecko k fašizmu. Vo Francúzsku sa pokrokári všemožne snažia brzdiť konzervatívnu Marine Le Penovú a jej stranu Národné zhromaždenie po tom, čo vyhrala prvé kolo francúzskych volieb. A v Rumunsku ústavný súd práve anuloval výsledky prezidentských volieb, pretože víťaz “pravice” údajne profitoval z ruského “zasahovania do volieb”

Ale o akej definícii “demokracie” hovoríme? Pre vedúcich predstaviteľov establišmentu sú AfD, Strana národného zjazdu a Calin Georgescu hrozbou pre demokraciu. Pre stúpencov týchto strán a politikov pravého stredu sú hrozbou pre demokraciu progresívne orgány.

Nastal čas, aby sme jasne rozlišovali medzi týmito dvoma odrodami “demokracie”, o ktorých sa hovorí, že sú v kríze.

Klasická definícia demokracie je “vláda ľudu” a označuje konkrétnu formu vlády. Medzi mnohými elitami je v kurze aj iná definícia “demokracie,” označujúca demokraciu ako hypotetický ideál. Toto ideologické chápanie nazývam “demokratizmus.”

Populisti sa obávajú o prežitie prvého druhu demokracie. Establishment sa obáva o prežitie demokratizmu.

Na základe čoho vedúci predstavitelia establišmentu tvrdia, že vylúčenie ľudovo volených strán a zástupcov ľudu zachraňuje demokraciu? A že anulovanie výsledkov demokratických volieb je v mene demokracie? V Amerike, západnej Európe a jej koloniálnych satelitoch totiž existuje tradícia chápania demokracie skôr ako ideálu než ako skutočnej vôle ľudu. Toto nové chápanie demokracie načrtol Jean-Jacques Rousseau vo svojej Sociálnej zmluve v roku 1762. Tvrdí, že demokracia nie je vyjadrenou vôľou ľudu, ale skôr jeho ideálnou vôľou, ktorú nazýva Všeobecná vôľa. Keďže ľudia sú často neinformovaní, majú sklon k vlastným záujmom a vo všeobecnosti sú príliš úzkoprsí na to, aby videli celý obraz, často sa odchyľujú od toho, čo je v ich pravom záujme, ktorý je synonymom Všeobecnej vôle. Preto vševediaci a všemocný Zákonodarca musí Všeobecnú vôľu sprostredkovať, a to aj proti vôli ľudí. Keby sa ľudia pozreli hlboko do seba, trvá na tom Rousseau, videli by, že Zákonodarca’Všeobecná vôľa je v skutočnosti ich vlastnou individuálnou vôľou.

Ako často počúvame, že tí, ktorí volili Donalda Trumpa, v skutočnosti nevedeli, čo je v ich najlepšom záujme? Že sa nechali oklamať? Alebo že výsledky ľudových volieb v Európe, v ktorých zvíťazil “krajne pravicový” kandidát, boli spôsobené “zasahovaním” alebo dezinformáciami na sociálnych sieťach, ktoré falšovali výsledky volieb? Titulkov a akademických článkov o tom, že ten či onen politik, politické opatrenie alebo platforma sociálnych médií rozvrátili demokraciu, aby ju “zachránili”, je príliš veľa na to, aby sa dali spočítať.

Ukazuje sa, že sa diskutuje o úplne inom poňatí demokracie, o tom, ktoré vypracoval Rousseau. Pre Rousseaua, ako aj pre našich vlastných elitných ministrov demokracie sú pluralizmus, koaličné vlády, kompromis, ako si ho predstavovali americkí zakladatelia, a skutočná tolerancia opačných názorov ako mnohé porážky “demokracie” demokratického typu.

Čítajte: Globalisti USA a EÚ bojujú proti výsledkom volieb v Gruzínsku po víťazstve populistickej vlády

Podľa demokratizmu môže existovať len jedna verejná vôľa, ktorá je totožná s vôľou elít establišmentu. To, že by mohla existovať skutočná pluralita legitímnych politických názorov, je nemysliteľné. John Rawls potvrdil túto rousseauovskú interpretáciu demokracie svojou teóriou spravodlivosti, v ktorej otvorene tvrdí, že niektoré názory sú mimo hraníc liberálnej demokracie (v jeho ponímaní). Toto nesmierne vplyvné dielo do značnej miery udalo tón demokratickým štúdiám v rámci akadémie aj mimo nej.

Koncept “demokratického spätného pohybu” sa uberá rovnakým smerom. Odstúpenie od čoho? Od hypotetického ideálu, ako si ho predstavujú akademici a zahraničnopolitický establišment. Vysoko teoretický, demokratistický výklad demokracie sa v súčasnosti stal normou pre mnohých našich myšlienkových vodcov.

Voči legitímnej nespokojnosti obyvateľstva so súčasným stavom vládnuce elity rušia voľby, rušia účty na sociálnych sieťach a používajú lawfare na likvidáciu politických oponentov. Z toho jasne vyplýva, že keď tieto elity hovoria o “demokracii”, nehovoria o vláde ľudu.

Ako sa toto napätie medzi elitami a ľudom vyrieši? Odovzdávanie cieľov “uhlíkovej neutrality”, ideologických predstáv o “rodovej rovnosti”, šírení demokracie v zahraničí a iných abstrakcií len ďalej vzďaľuje elity od bežných ľudí, ktorých trápia vysoké spotrebiteľské ceny, odporný stav verejného vzdelávania ich detí a veľké prekážky pri vlastníctve bytov. Trump drží prst na pulze a vďaka tomu vyhral voľby. Nástup populistických a antiestablišmentových strán v Európe naznačuje, že sa tam deje to isté.

Ak budú vládnuce elity pokračovať v represívnych opatreniach voči svojim politickým oponentom, budeme svedkami prehlbovania rozkolu medzi nimi a ľuďmi, ktorých údajne zastupujú. Ak je moderná história nejakým ukazovateľom, vládnuci orgán, ktorý koná vo vlastnom záujme a proti politickému telu, sa nebude dlho tešiť z moci.

PREČÍTAJTE SI: Rumunskí úradníci prosia EÚ, aby vyšetrila TikTok po tom, čo nacionalistický kandidát na prezidenta vyhral prvé kolo