Americká Federálna obchodná komisia obvinila Facebook z monopolizácie reklamného trhu

Americká Federálna obchodná komisia obvinila Facebook z monopolizácie reklamného trhu

„Federálna obchodná komisia USA“ (Federal Trade Commission – FTC) podala na Facebook protimonopolnú žalobu, v ktorej obvinila spoločnosť z eliminácie konkurencie a monopolizácie trhu s reklamami na sociálnych sieťach.

„Dominantné postavenie Facebooku zabezpečuje spoločnosti ohromujúce príjmy… Len v minulom roku jej obrat presiahol 85 miliárd dolárov a príjmy presiahli 29 miliárd dolárov,“ uvádza sa vo vyhlásení o žalobe podanom na okresný súd vo Washingtone.

Podľa komisie „spoločnosť predovšetkým zneužíva monopol na sociálnej sieti predajom reklamy na základe (počítačového) sledovania používateľov“.

Podľa tvrdenia autorov žaloby Facebook posledných 10 rokov „skupoval“ spoločnosti, ktoré by sa potenciálne mohli stať jeho konkurentmi, a tak vytvoril trh, na ktorom je jediným hráčom v celom rozsahu.

Úrady žiadajú, aby súd uznal sociálnu sieť vinnou z porušovania protimonopolných zákonov a prinútil ju, aby v budúcnosti od takýchto akcií upustila.






Loading…