Vláda v práve uplynulom týždni rokovala o správe svojho splnomocnenca pre vyšetrenie riadenia pandémie MUDR. Petra Kotlára. Tá sa takmer okamžite stala terčom masového útoku všetkých bývalých mainstreamových médií. Najčastejšou výčitkou bolo, že správa „nie je dostatočne odborná“, lebo neberie do úvahy predtým vyslovené názory „odborníkov“ zo SAV a ŠÚKL. (Teda tých, ktorých činnosť má MUDr. Kotlár vyšetriť…)
Je smutné, ale také príznačne slovenské, že MUDr. Kotlár sa nedočkal podpory ani zo strany tzv. alternatívy, ktorá riadenie pandémie kritizovala celý čas. Mnohí správe vyčítajú, že je priveľmi všeobecná, že nemenuje konkrétnych vinníkov, ktorých by bolo treba stíhať, súdiť a zatvoriť. Niektorí dokonca tvrdili, že správa je utajená a vláda ju nezverejnila. Nie je to pravda, správa so všetkými prílohami sa nachádza na tomto odkaze. Je síce dostupná s problémami, ale na niekoľko pokusov s oznámením „Chyba pri sťahovaní“ sa mi to podarilo.
Mimochodom, tie chyby pri sťahovaní nedávam za vinu vládnemu portálu, ale internetovej infraštruktúre a firmám, ktoré sa o ňu majú starať. Podobne ako pri nedávnom útoku na údaje katastra. (Pôvodne som tu chcel uviesť stručný konkrétny príklad, ako IT spoločnosti a „profesionáli“ podvádzajú štátne inštitúcie, ale zistil som popri tom veci, ktorým radšej venujem samostatný príspevok neskôr.)
Preto si netreba robiť ilúzie, že Ministerstvo zdravotníctva (ktoré mimochodom už pred časom pripravilo pre vládu súhlasné stanovisko k pristúpeniu Slovenska ku „Globálnej pandemickej zmluve WHO“) poskytovalo splnomocnencovi vlády všetku súčinnosť. V predloženej správe splnomocnenec konštatuje aj toto:
„V súvislosti so získavaním údajov je potrebné upozorniť na to, že limity prístupu do relevantných databáz boli ohraničené jednak zákonnou úpravou ochrany osobných údajov a tiež neexistenciou dát, ktoré boli najmä po voľbách v roku 2023 (pravdepodobne) účelovo vymazané.“
Zrejme tu treba hľadať príčinu, že splnomocnenec pri prerokovaní svojej správy žiadal o rozšírenie svojich kompetencí, aby orgány, ktoré požiada o informácie, neboli viazané len všeobecným zákonom o prístupe k informáciám, ale aby mal prístup aj k informáciám, ktoré by inak boli chránené Zákonom o ochrane osobných informácií a Obchodným zákonníkom (obchodné tajomstvo).
Zmenu hlavného zamerania splnomocnenca oproti mediálne vyvolaným očakávaniam charakterizuje tento odsek správy:
V priebehu prác na zhromažďovaní a štúdiu údajov a vedeckých štúdií vystúpila do popredia naliehavosť venovať pozornosť budúcemu možnému ohrozeniu suverenity štátu a rovnako ohrozeniu ochrany zdravia obyvateľstva (a teda verejného zdravia) a tiež ohrozeniu ochrany ľudských práv a základných slobôd v dôsledku očakávaných šíriacich sa chorôb, ktoré generálny riaditeľ Medzinárodnej zdravotníckej a organizácie (ďalej len „WHO“) môže označiť ako „pandémia“1 a „mimoriadna pandemická udalosť“ a nariadiť zmluvným štátom pandemické opatrenia, a to všetko v kontexte na pripravovanú Globálnu pandemickú dohodu
(ďalej len „Pandemická zmluva“ a novelizáciu Medzinárodných zdravotných predpisov (2005). V tejto súvislosti je potrebné už aj v predkladacej správe dať do pozornosti závažnosť ambícií WHO zasahovať do suverenity štátu (teda aj Slovenskej republiky), do ľudských práv a základných slobôd, riadiť mimoriadnu pandemickú udalosť a nariaďovať pandemické opatrenia prakticky na celom svete jedinou osobou – generálnym riaditeľom WHO a tiež skrytý prioritný zámer obidvoch uvádzaných dokumentov, ktorým sa javí skôr podpora zisku farmaceutického priemyslu a naň naviazaných distribučných aktérov ako skutočná ochrana zdravia obyvateľstva a prospech verejných zdravotných záujmov.
A v závere:
Ako prioritné ciele vo vzťahu k tejto úlohe si splnomocnenec vlády stanovil
- zabrániť nedovoleným zásahom do suverenity Slovenskej republiky nútenými opatreniami
WHO počas vyhlásenej pandémie; - zabrániť ďalšiemu poškodzovaniu zdravia obyvateľstva Slovenskej republiky v dôsledku
nepremyslených a WHO nanútených pandemických opatrení; - zastaviť očkovanie mRNA vakcínami, u ktorých neboli uskutočnené všetky štádiá
vysokokvalitného spoľahlivého a etického klinického výskumu vnútroštátnymi
prostriedkami a do voľného obehu boli pustené podmienečne, a to až do preukázania
bezpečnosti a účinnosti založenej na spoľahlivom klinickom výskume a po vyvrátení
vedeckých dôkazov rizikovosti/škodlivosti na zdraví predložených v prílohe č. 3 tejto správy
a zároveň po zavedení účinného systému monitorovania vakcín a ich bezpečnosti aj po ich
zavedení medzi obyvateľstvo s cieľom monitorovať ich dlhodobé účinky a zároveň po
zavedení kompenzačných programov na kompenzáciu za škody z očkovania a po právnej
úprave kompenzačných záruk.
Preto je aj predložená správa v tomto štádiu zameraná najmä na práce a problémy Pandemickej zmluvy, novelizácie Medzinárodných zdravotných predpisov a podozrení na ohrozenie verejného zdravia používaním mRNA preparátov.