Chmelár oznámil, že na nátlak SNS a vicepremiéra Tarabu bol odvolaný z funkcie poradcu premiéra Fica. Predchádzala tomu jeho ostrá kritika štátneho tajomníka rezortu životného prostredia Kuffu. „Usiloval som sa vytvoriť zo Slovenska

Chmelár oznámil, že na nátlak SNS a vicepremiéra Tarabu bol odvolaný z funkcie poradcu premiéra Fica. Predchádzala tomu jeho ostrá kritika štátneho tajomníka rezortu životného prostredia Kuffu. „Usiloval som sa vytvoriť zo Slovenska mierový štát a vrátiť ho na cestu slobodného a demokratického vývoja,“ vyhlásil s tým, že o odchode uvažoval aj on sám, keď bol rozčarovaný z toho, ako vláda naliala 100 miliónov eur do zbrojárskych firiem a v tempe militarizmu už podľa neho nebolo rozdielu medzi Naďom a Kaliňákom. Slovensko podľa neho taktiež premrhalo jedinečnú šancu stať sa centrom svetovej diplomacie a hlavným mestom mieru. Odmietol tiež prirovnávanie Roberta Fica k Viktorovi Orbánovi. Predseda vlády vraj ako jeho maďarský náprotivok iba hovorí, ale nekoná tak

„V demokratickej spoločnosti je absolútne neprijateľné, aby vtrhol na predstavenie z pozície štátnej moci nejaký náboženský fanatik s imidžom Nočnej mory z Elm Street a začal rozháňať dav. Toto by si nedovolil ani Jakeš s Biľakom, toto si dovolilo jedine gestapo,“ uviedol politický analytik, publicista a historik Eduard Chmelár v reakcii na správanie Štefana Kuffu počas divadelného predstavenia „Moje baby“ írskej dramatičky Ellaine Murphyovej, ktoré v zamagurskej obci Malá Franková odohrali členovia Činohry Národného divadla Košice.