Herec Rob Schneider hovorí, že výskum filmu Turínske plátno mu pomohol konvertovať na katolicizmus

Herec Rob Schneider hovorí, že výskum filmu Turínske plátno mu pomohol konvertovať na katolicizmus

  • Rob Schneider konvertoval k viere vďaka filmu o Turínskom plátne.
  • Film sa zameriava na pravosť plátna po Kristovom ukrižovaní.
  • Testy pravosti plátna boli spochybnené kvôli opravám a novým vláknam.
  • Vedci a analýzy naznačujú, že Turínske plátno môže byť skutočné.

Katolícky konvertita Rob Schneider povedal, že nakrúca film o Turínskom plátne – a že tento projekt mu pomohol k jeho obráteniu.

Schneider, herec, povedal, že pracuje na filme o Kristovom pohrebnom plátne, ktoré sa používalo po jeho ukrižovaní na kríži. Povedal, že sa zameria na Joea Marina a jeho manželku. Marino je výskumník, ktorý potvrdzuje pravosť rubáša

Výskum pre film “sa stal rozšírením mojej viery a stal sa silnou vecou, ktorá mi tak trochu – neviem, ako inak to povedať – ale vdýchla, a potom to odtiaľto naozaj začalo,” povedal Schneider nedávno pre ChurchPop.

Na filme pracoval päť rokov.

“Myslím, že potrebujeme [vieru] a priviesť k nej viac ľudí a nie nevyhnutne im kázať, ale jednoducho ukázať skutočnú obeť a hovoriť o tom, čo je podstatou kresťanstva – milovať druhých,” povedal Schneider počas rozhovoru.

Schneider povedal, že dúfa, že film privedie ľudí k pochopeniu, že rubáš je skutočne “pohrebným plátnom Ježiša Krista.”

“Keď som na tom pracoval, bolo to… ako zábavné dielo a ako naozaj zaujímavý príbeh,” tiež povedal.

“Je to“pozoruhodná vec,” povedal. “Najlepší opis, aký som o tom“počul, bol, že je to“potvrdenie, a preto sa ho“mnohokrát pokúšali zničiť.”

Tvár Turínskeho plátna (vľavo), digitálne spracovaný obrázok (vpravo)                                  Dianelos Georgoudis/Wikimedia Commons

Talianski vedci v roku 1988 vyvrátili pravosť rubáša a namiesto toho jeho pôvod zaradili do 13. alebo 14. storočia. Marino, a ďalší, však zdôrazňujú, že testovaný kus pochádzal z opravenej časti, a nie z pôvodnej látky.

“Do svojej rovnice pri uhlíkovom datovaní nedali“to, že francúzske mníšky opravili túto látku novšou látkou a ide o to, čo Francúzi nazývajú ‘neviditeľná väzba,“” povedal Schneider počas rozhovoru 16. apríla.

“Ak si viete predstaviť obetavosť týchto francúzskych mníšok pri príprave skutočného pohrebného plátna ich Pána, že by sa venovali absolútnej dokonalosti svojej práce, a to sa aj stalo,” povedal. “A práve tam sa to testovalo.”

“A tak mali nové plátno a nové vlákna látky, ktoré boli vpletené do tohto 2 000 rokov starého egyptského plátna. A tak to vyvrátilo uhlíkové datovanie,” povedal. “Takže každý z kúskov, ktorý bol rozstrihnutý, a čím hlbšie sa dostal dovnútra, tým viac sa vrátil do minulosti.”

LifeSiteNews predtým informoval:

Dr. Alan D. Adler, biochemik a člen Komisie pre zachovanie rubáša, analyzoval 15 vlákien extrahovaných zo vzorky rubáša, ktorá sa použila na uhlíkové datovanie. Po porovnaní s 19 vláknami z rôznych iných oblastí rubáša Adler zistil taký vysoký stupeň znečistenia na vzorke použitej na rádiouhlíkové datovanie, že dospel k záveru, že nie je reprezentatívna pre celý rubáš.

Pobočku skúmali aj iní vedci a dospeli k záverom, ktoré majú poskytnúť dôkazy o jej pravosti.

Vedec z Padovskej univerzity datoval rubáš do obdobia medzi rokmi 280 pred n. l. a 220 n. l.

Ďalšie dôkazy na podporu pravosti rubáša možno najsť na Národnej výstave Turínskeho plátna.