Kardinál Burke varuje, že synoda je súčasťou "revolúcie", ktorá má "radikálne" zmeniť Katolícku cirkev

Kardinál Burke varuje, že synoda je súčasťou "revolúcie", ktorá má "radikálne" zmeniť Katolícku cirkev

Významný americký prelát Raymond kardinál Burke varoval, že “synodalita” a “synodálny” sa stali “heslami”, ktoré sa používajú ako zásterka na “radikálnu zmenu sebapochopenia Cirkvi”v súlade so súčasnou ideológiou, ktorá popiera mnohé z toho, čo Cirkev vždy učila a praktizovala.”

Kardinál’ostro kritizuje súčasnú synodu o synodalite v predslove nedávno vydanej knihy o synode. Kniha, ktorú napísali výskumníci a teológovia JoséAntonio Ureta a Julio Loredo de Izcue, má názov “Synodálny proces je Pandorina skrinka“.” (Online a na stiahnutie dostupnú kópiu knihy nájdete na uvedených odkazoch, tlačenú verziu si môžete objednať tu)

Knihu autori označujú ako “výkrik na poplach” tvárou v tvár “heretickým hlasom v Katolíckej cirkvi”, ktoré prostredníctvom synody o synodalite presadzujú “radikálnu agendu”. Táto agenda, poznamenávajú obaja autori, sa dá zhrnúť ako “narušenie doktríny, rozvrátenie tradície a odstránenie hierarchickej povahy Cirkvi.”

“Pripravuje sa plán na reformu Svätej Matky Cirkvi, ktorý dovedený do konečných dôsledkov by mohol rozvrátiť jej samotné základy,” napísali Ureta a Loredo. “Pripravuje sa manéver, ktorého cieľom je zbúrať Svätú Matku Cirkev vymazaním základných prvkov jej organickej ústavy a doktríny, čím sa stane nepoznateľnou.”

Synodálne heslá podporujúce ‘revolúciu’ proti Cirkvi

Kniha, formátovaná katechetickým štýlom 100 otázok a odpovedí, sa stretla s pochvalou a podporou Burkeho. V predslove k textu Burke vyslovil jasné varovanie pred synodou a “súčasnou ideológiou”, ktorú navrhuje. 

Kardinál si vzal na mušku pravidelné intervencie pápeža Františka’ o tom, ako sa Cirkev musí stať “synodálnou”, pričom uviedol: „V tejto súvislosti je potrebné zdôrazniť, že je potrebné, aby sa Cirkev stala synodálnou:

Povedali nám, že Cirkev, ktorú vyznávame v spoločenstve s našimi predkami vo viere od čias apoštolov, že je jedna, svätá, katolícka a apoštolská, má byť teraz definovaná synodálnosťou, termínom, ktorý nemá v učení Cirkvi žiadnu históriu a pre ktorý neexistuje žiadna rozumná definícia. 

Odsúdil “synodalitu” ako zásterku pre “revolúciu”, ktorá sa usiluje “radikálne” zmeniť Katolícku cirkev v súlade s “modernou ideológiou”, ktorá odmieta veľkú časť učenia Cirkvi:

Synodalita a jej prídavné meno synodálny sa stali heslami, za ktorými sa skrýva revolúcia, ktorá pracuje na radikálnej zmene chápania Cirkvi’v súlade so súčasnou ideológiou, ktorá popiera mnohé z toho, čo Cirkev vždy učila a praktizovala. Nejde o čisto teoretickú záležitosť, pretože táto ideológia sa už niekoľko rokov uplatňuje v praxi v Cirkvi v Nemecku, pričom sa široko šíri zmätok a omyl a ich ovocie, rozdelenie – ba dokonca schizma – k vážnej škode mnohých duší. 

Škody nemeckej synodálnej cesty, napísal Burke, sa pravdepodobne prejavia aj na Synode o synodalite, keďže “ten istý zmätok, omyl a rozdelenie navštívia aj univerzálnu Cirkev” a “už sa začali.”

Katolíci sa stávajú ‘vyvrheľmi’ v Synodálnej cirkvi

Ureta a Loredo zhrnuli Burkeho’tézy a poznamenali, že veriaci katolíci sa môžu cítiť “stratení, znechutení, zmätení, zmätení” kvôli pretrvávajúcemu prenasledovaniu zo strany autorít, ktoré riadia Cirkev. Použili slová Svätého písma, pričom vychádzali zo žalmov: “Stal som sa vyhnancom pre svojich príbuzných, cudzincom pre deti svojej matky” (Ž 68, 9)

Burke však autorov aj obhajcov katolíckej tradície povzbudil, aby sa utiekali k “pravde Kristovej…, ako nám je odovzdaná v nemennom a nezmeniteľnom učení a disciplíne Cirkvi.”

Jedine táto pravda, pokračoval Burke, “môže účinne riešiť situáciu tým, že odhalí pôsobenie ideológie, napraví smrteľný zmätok, omyl a rozdelenie, ktoré šíri, a inšpiruje členov Cirkvi, aby uskutočnili pravú reformu, ktorou je každodenné obrátenie sa ku Kristovi, ktorý je pre nás živý v“učení Cirkvi, v jej modlitbe a bohoslužbe a v praktizovaní čností a disciplíny.”

Ako také ocenil autorov’textu za to, že prezentujú večné učenie Cirkvi’v“súčasnej najznepokojujúcejšej situácii Cirkvi.”

Najnovší text, ktorým sa riadi nadchádzajúce mesačné stretnutie účastníkov synody v Ríme v októbri tohto roku, je pozoruhodný tým, že obsahuje a propaguje viacero tém, ktoré sú v rozpore s katolíckym učením. Pracovný dokument (Instrumentum laboris) navrhuje diskusiu o diakonickej “vysviacke žien, “ženatých kňazoch, “potrebe prijať“rozvedených, “ľudí v“polygamných manželstvách, LGBTQ+ ľudí.”

Ureta a Loredo tvrdia, že synoda’používa pojem “inklúzia” na základe sekulárneho chápania “poskytovania rovnakého prístupu k príležitostiam a zdrojom pre ľudí, ktorí by inak mohli byť vylúčení alebo marginalizovaní.” To by znamenalo, že témy ako kňazstvo len pre mužov alebo prijímanie svätého prijímania len pre tých, ktorí sú v stave milosti, by predkladatelia synody vnímali ako vylučovanie žien alebo LGBT ľudí.

A ‘proces počúvania’ dokedy?“

Kardinál Mario Grech – generálny sekretár Generálneho sekretariátu Biskupskej synody – tvrdil, že dokument aj celá synoda je “procesom počúvania” napriek tomu, že sa jednoznačne venuje pozornosť otázkam, ku ktorým sa Cirkev už vyjadrila a odsúdila ich. 

LifeSiteNews na začiatku tohto roka oslovil kľúčových pracovníkov synodálneho tímu s otázkou, ako sa bude takzvaná “fáza počúvania” zaoberať otázkami, o ktorých Cirkev už veľmi jasne učila. Na otázku o prominentnosti LGBT otázok v synodálnych dokumentoch kardinál Jean-Claude Hollerich – generálny relátor synody – pre LifeSite poprel myšlienku, že LGBT otázky sú “témou” synody, a povedal, že podujatie sa týka “synodality, a to”nie homosexuality, nie je to”o svätení žien.”

“Má veľmi presne vymedzenú tému: synodalita, spoločenstvo, účasť a poslanie,” uviedol kardinál.

Medzi tým Sr. Natalie Becquartová, podsekretárka Biskupskej synody a prvá žena vo Vatikáne”s hlasovacím právom na synode, dostala otázku, ako synoda zabezpečí, aby “počúvanie” nemalo prednosť pred katolíckym učením. Becquartová odpovedala, že pastieri a samotná synoda sa musia zamerať na “rozlišovanie,” a načúvať “sensus fidei.” Zdôraznila “napätie medzi pravdou, učením Cirkvi a milosrdenstvom.” 

Nevedela odpovedať na to, ako by “pastieri” mali implementovať katolícke učenie po tom, čo sa toľko pozornosti venuje “počúvaniu.” Becquartová namiesto toho vyzvala, aby pastieri učili zohľadňujúc rôzne kultúry a “skúsenosti”, čo by bol viac “pastoračný prístup.”




Loading…