Demokratická kongresmanka Nancy Pelosiová uviedla, že sa obrátila na Rím so žiadosťou o rozhodnutie v súvislosti so zákazom sanfranciského arcibiskupa Salvatora Cordileoneho prijímať Eucharistiu kvôli jej verejnej podpore potratov.
“Podľa môjho názoru, pokiaľ Rím prípad má, nebol vyriešený,” Pelosiová, bývalá predsedníčka Snemovne reprezentantov, povedala pre National Catholic Reporter v komentári uverejnenom dnes ráno. Nedávno pre tento kacírsky plátok povedala, že naďalej prijíma Eucharistiu napriek tomu, že arcibiskup Cordileone’v máji 2022 oznámil, že sa má zdržať prijímania v arcidiecéze.
“Prijímanie som aj tak prijala. To’je jeho problém, nie môj,”povedala. “Moja katolícka viera je, Kristus je môj Spasiteľ. S biskupmi to nemá nič spoločné.”
“Nikdy mi nebolo odopreté. Bola som’v katolíckych kostoloch po celej krajine a nikdy ma’neodmietli,” tiež povedala.
Koncom 10. decembra arcibiskup Cordileone vydal vyhlásenie v reakcii na najnovšie komentáre Pelosi’ovej. Demokratická politička sa vzoprela cirkevnému’zákazu prijímať sväté prijímanie a zároveň verejne podporila potraty, vrátane slávneho prijatia Eucharistie na pápežskej omši krátko po arcibiskupovom’nariadení.
Pelosiová dôrazne podporuje aj iné závažné zlo odsudzované Cirkvou, ako je antikoncepcia, oplodnenie in vitro (IVF), homosexualita a transgenderizmus vrátane “zmeny pohlavia” detí, a postavila sa proti rodičovským právam a náboženským výnimkám pre potraty a iné nemorálne praktiky.
“Predovšetkým by som chcel obnoviť svoju žiadosť o modlitby za obrátenie pani predsedníčky“v otázke ľudského života v maternici, aby bolo v súlade s rešpektom k ľudskej dôstojnosti, ktorý prejavuje v mnohých iných súvislostiach,” konzervatívny prelát vyhlásil 10. decembra.
Citujúc Ezechielovu knihu arcibiskup Cordileone uviedol:
Ako pastier duší je mojou prvoradou starosťou a hlavnou zodpovednosťou spása duší. A ako nám pripomína Ezechiel, aby pastier naplnil svoje povolanie, má povinnosť nielen učiť, utešovať, uzdravovať a odpúšťať, ale aj, keď je to potrebné, naprávať, napomínať a vyzývať k obráteniu. Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako môže pastier tieto povinnosti plniť, je dialóg, úprimný dialóg, v ktorom každá strana otvorene a úprimne počúva, snaží sa pochopiť druhú stranu a je úprimná sama k sebe.
Moje osobné skúsenosti ma naučili, že tento druh dialógu dokáže rozptýliť nesprávne predstavy, rozplynúť nepriateľstvo a vybudovať nové priateľské putá. Preto ešte raz úprimne opakujem svoju prosbu adresovanú predsedníčke Pelosiovej, aby umožnila tento druh dialógu.
Prosím vás o to, aby sme viedli dialóg nielen v oblastiach, v ktorých sa nezhodneme, ako napríklad či a kedy vôbec môže byť morálne prípustné zabíjať nevinný ľudský život, ale aj v iných kritických oblastiach, v ktorých sa naše názory v mene ľudského života a dôstojnosti zhodujú, najmä v oblasti ohrozenia náboženskej slobody na medzinárodnej úrovni a v oblasti ťažkej situácie prisťahovalcov na domácej pôde. To by nemal byť problém, pretože katolíci sa pravdy neboja.
“(V)áš sa nepredkladať na sväté prijímanie, a ak tak urobíš, nemáš byť pripustená k svätému prijímaniu, kým (verejne) neodmietneš svoje obhajovanie legitímnosti potratov a kým sa nevyznáš a neprijmeš rozhrešenie tohto ťažkého hriechu vo sviatosti pokánia,” napísal arcibiskup Cordileone Pelosimu v máji 2022.
“Katolícky zákonodarca, ktorý podporuje umelé prerušenie tehotenstva, sa po poznaní učenia Cirkvi dopúšťa zjavne ťažkého hriechu, ktorý je príčinou najvážnejšieho pohoršenia pre ostatných. Preto všeobecné cirkevné právo ustanovuje, že takéto osoby ‘nemajú byť pripustené k svätému prijímaniu’ (Kódex kánonického práva, kán. 915),” povedal.
Kým National Catholic Reporter označil kán. 915 za “nejasné ustanovenie,” je všeobecne uznávanou pravdou katolíckej viery, že verejná propagácia potratov by mala niekomu zakázať prijímať svätú Eucharistiu bez ohľadu na to, či je alebo nie je kánonistom.
Katolícka cirkev učí, že Eucharistia je doslovne Telo, Krv, Duša a Božstvo Ježiša Krista a že žiaden katolík, ktorý spáchal smrteľný hriech, sa nemá pristupovať k svätému prijímaniu, kým tento hriech nevyzná vo sviatosti spovede.
“Od prvého storočia Cirkev potvrdzuje morálne zlo každého umelého potratu. Toto učenie sa nezmenilo a zostáva nemenné,” Katechizmus Katolíckej cirkvi stanovuje. “Priamy potrat, teda potrat vedený buď ako cieľ, alebo ako prostriedok, je v príkrom rozpore s morálnym zákonom.”
“V prípade vnútorne nespravodlivého zákona, akým je zákon povoľujúci potrat alebo eutanáziu, nie je preto nikdy dovolené ho dodržiavať, ani ‘zúčastňovať sa na propagandistickej kampani v prospech takéhoto zákona, či zaň hlasovať,’” pápež sv. Ján Pavol II učil v Evangelium Vitae.
V 2004 memo americkým biskupom od vtedajšieho kardinála Josepha Ratzingera, neskoršieho pápeža Benedikta XVI. sa uvádza, že “dôsledná kampaň a hlasovanie za zákony povoľujúce potraty a eutanáziu” vyžaduje odopretie prijímania.
Verejná podpora potratov sa tiež považuje za smrteľný hriech kvôli škandálu, ktorý podporuje, a preto, že by mohla iných priviesť k ťažkému a exkomunikovateľnému hriechu potratu.
Pelosiová tým, že sa prezentuje ako katolíčka, pričom tvrdohlavo podporuje úmyselné ničenie nevinného ľudského života, vytvára škandál.
Pelosiová pravidelne prejavuje nedostatok základného pochopenia pojmu hriechu. Napríklad ochranu nevinných detí za život označila za “hriešnu” a tvrdila, že ochrana nenarodených detí je “útokom” na ženy.
“Skutočnosť, že ide o takýto útok na ženy farebnej pleti a … rodiny s nižšími príjmami, je jednoducho hriešna. Je to’hriešne,” povedala Pelosiová na podujatí v auguste 2022.
“Je zlé, že by mohli ženám hovoriť, čo si myslia, že by ženy mali robiť so svojimi životmi a telom. Ale je to’hriešne, tá nespravodlivosť toho všetkého.”