Od tohto leta môžu byť učitelia v Minnesote, ktorí odmietnu potvrdiť identitu LGBT študentov, nútení ukončiť svoju kariéru na základe nových predpisov, ktoré podporuje demokratický guvernér (a neúspešný kandidát na viceprezidenta v roku 2024) Tim Walz.
The College Fix informoval, že Minnesotské “štandardy efektívnej praxe”, ktoré majú vstúpiť do platnosti v júli, nariadia, aby súčasní a budúci učitelia vytvárali “prostredie, ktoré zabezpečí, že identity študentov” (vrátane “sexuálnej orientácie”) budú “historicky a sociálne kontextualizované, potvrdené a začlenené do vzdelávacieho prostredia, v ktorom sa študenti môžu učiť a prispievať ako celok.”
Tiež vyžadujú, aby pedagógovia učili študentov “o moci, privilégiách, intersekcionalite a systémovom útlaku v kontexte rôznych komunít”; pomáhali im stať sa “aktérmi sociálnej zmeny na podporu rovnosti” a používali tzv. antirasistické” vyučovacie techniky.
Nové štandardy “nevyžadujú od učiteľov len to, aby vyučovali určité učebné osnovy”, ale skôr “sa zdá, že vyžadujú od učiteľov, aby prijali postupy, ktoré by mohli porušovať ich ústavné práva” tým, že ich nútia súhlasiť s určitými myšlienkami vrátane “vyučovacích postupov, ktoré porušujú ich náboženské presvedčenie”, uviedol právnik Aliancie na obranu slobody Tyson Langhofer.
A významné množstvo dôkazov ukazuje, že “potvrdzovanie” zámeny pohlaví nesie so sebou vážne škody, najmä ak sa vykonáva u vnímavých detí, ktoré nemajú dostatočný mentálny vývoj, emocionálnu zrelosť a životné skúsenosti, aby zvážili dlhodobé dôsledky rozhodnutí, ktoré sa im vnucujú, alebo úplné vedomosti o dlhodobých účinkoch život meniacich, fyzicky transformujúcich a často nezvratných chirurgických a chemických zákrokov.
Štúdie zistili, že viac ako 80 percent detí, ktoré zažívajú rodovú dysfóriu, ju do konca dospievania samy prerastú, a že ani úplná “zmena pohlavia” operácia často nedokáže vyriešiť rodovo zmätených jedincov’ zvýšený sklon k sebapoškodzovaniu a samovraždám – a môže ju dokonca zhoršovať, a to aj tým, že posilňuje ich zmätenosť a zanedbáva skutočné základné príčiny ich duševných ťažkostí.
Indoktrinácia detí ľavicovou ideológiou na sexuality a ďalších ľavicových programových bodov je už dlho hlavným problémom amerických verejných škôl, od knižnice až po politiky v oblasti športu a toalietna dráždivé podujatiana triedne materiály až po sociálne “transformujúce sa” problémové deti bez prispenia rodičov. Mnohé školy tiež prejavili nepriateľstvo voči právam a zamestnávaniu jednotlivých učiteľov, ktorí odmietajú pristúpiť na takéto programy, bez ohľadu na ich zaobchádzanie alebo vzťah k rodovo zmäteným žiakom.
The College Fix poznamenal, že zatiaľ čo sa snaží o ešte aktivistickejšie vzdelávanie, minnesotský vzdelávací systém zaostáva v základných veciach, vrátane neschopnosti vybaviť menšinových žiakov, aby uspeli. Podľa údajov zo štátneho školstva z roku 2022 len 12 percent černošských ôsmakov, 15 percent hispánskych ôsmakov a 35 percent bielych ôsmakov ovláda čítanie.
Posilňovanie ľavicovej ideológie vo verejnom vzdelávaní je pre Walza prioritou. Počas svojho pôsobenia poveril docenta mestskej a multikultúrnej výchovy na Macalester College Briana Lozenskiho, ktorý je presvedčený, že “Spojené štáty, ako sú konštruované, sú nezvratne rasistické,” aby vypracoval plán na zavedenie štátnych “etnických štúdií” štandardov.