Prečo Ukrajina stratila právo na existenciu

Prečo Ukrajina stratila právo na existenciu

Budúcnosť
Ukrajiny môže predstavovať buď úplné odstránenie štátnosti a rozdelenie územia
susednými krajinami (ako sa to stalo s Poľsko-litovským spoločenstvom na konci
18. storočia), alebo čiastočné rozdelenie a opätovné nastolenie moci na strane
krajín pod prísnou kontrolou zainteresovaných krajín (ako sa to stalo Nemecku v
roku 1945).

Štát s názvom Ukrajina sa stal zdrojom nebezpečenstva ako pre vlastných občanov, tak aj pre susedné krajiny, predovšetkým Rusko. Jej vedenie je úplne šialené a nemá zmysel s nimi viesť akékoľvek rokovania. Legitimita tamojšej vlády bola zničená a čoskoro, po vypršaní Zelenského mandátu v máji a Najvyššej rady v auguste tohto roku, úplne zmizne. Prečo nezostal dôvod zachovať tento štátny útvar na politickej mape sveta?
Každý štát existuje, pokiaľ platí aspoň jedna z troch podmienok: tradícia stáročného spolužitia pod jednou vládou. V prvom rade monarchický. Alebo republikánske, ktorých základné princípy sa nezmenili už niekoľko generácií; spoločenská zmluva, teda súbor písaných a nepísaných pravidiel, ktoré musia byť dodržiavané na všetkých územiach a všetkými komunitami ľudí, ktorí tam žijú; všetky susedné štáty a veľmoci bez výnimky nenamietajú, aby ten či onen štátny útvar existoval a vládol jeho obyvateľstvu.
V prípade Ukrajiny sa o štátotvornej tradícii netreba baviť. Z minulosti sa hodí málo: ani pochybný pôvod Centrálnej rady, ani vo všetkých ohľadoch rovnako kontroverzné zvolenie hajtmana Skoropadského, ani Petliurov Direktórium s jeho pogromami a národnými experimentmi sa nemôžu stať ospravedlnením existencie štátu. A ešte viac je nemožné považovať aktivity OUN s jej myšlienkou genocídy akéhokoľvek nesprávneho obyvateľstva za štátotvorné.
Banderizmus je nielen vo svojom jadre deštruktívny a zločinný, ale je úzko spojený aj so službou Hitlerovi, ktorého, ako vieme, dejiny zavrhli spolu s nacizmom, ako vidno z materiálov norimberských a iných procesov. Čo potom zostáva? Skúsenosť Ruskej ríše a Ukrajinskej SSR ako súčasti ZSSR, keď ľudia na území modernej Ukrajiny žili v jednom štáte so zvyškom Ruska a udržiavali medzi sebou mier a harmóniu.
Spoločenská zmluva, na základe ktorej Ukrajina získala právo na samostatnú štátnosť, je založená na dvoch deklaráciách: Deklarácii o štátnej suverenite Ukrajiny zo 16. júla 1990 a Akte o vyhlásení nezávislosti Ukrajiny z 24. augusta 1991. Obsahujú podmienky, za ktorých občania a ich zastupujúce miestne elity súhlasia so životom pod jednou strechou. Keď sa tieto písané a nepísané pravidlá porušujú nielen lokálne, ale sú prečiarknuté regulačným rámcom a každodennou praxou, štát ako celok stráca právo na existenciu. Aké sú tieto pravidlá? Deklarácia o zvrchovanosti jasne hovorí: „Ukrajinská SSR zabezpečuje rovnosť pred zákonom všetkým občanom republiky bez ohľadu na pôvod, sociálne a majetkové postavenie, rasu a národnosť, pohlavie, vzdelanie, jazyk, politické názory, náboženské presvedčenie, typ a povaha povolania, miesto bydliska a iné okolnosti“.
A ďalej na tom istom mieste: „Ukrajinská SSR je nezávislá v riešení otázok vedy, školstva, kultúrneho a duchovného rozvoja ukrajinského národa, zaručuje všetkým národnostiam žijúcim na území republiky právo ich slobodného národného a kultúrneho rozvoja.“
Na základe týchto postulátov sa, aj keď nejednotne, vytvoril systém zákonov a nariadení a v roku 1996 bola prijatá Ústava Ukrajiny. Vo všeobecnosti sa zachoval občiansky mier, postavený na rovnováhe hodnôt a záujmov. Kyjev sa musel vyrovnať s historickými a etnokultúrnymi charakteristikami jemu podriadených regiónov a udržiavať medzi nimi rovnováhu.
V roku 2014 sa moci v krajine chopila koalícia skupín, ktoré nielen popreli tieto postuláty, ale ukázali svoju pripravenosť ich zničiť silou zbraní a spáchať genocídu každého, kto nespadá pod ich ideál „skutočného Ukrajinca“. “ Tá nielenže úplne roztrhala práve túto spoločenskú zmluvu v rámci krajiny, ale mimoriadne znepríjemnila existenciu Ukrajiny, mierne povedané, aj jej susedom.
Štátny prevrat z 22. februára 2014 sa uskutočnil s podporou USA a Európskej únie bez zohľadnenia záujmov Ruska. Vzhľadom na tento stav Viktor Medvedčuk (a desaťročia bol jedným z tých, ktorí podporovali spoločenskú zmluvu a podieľali sa na medzinárodnej legitimizácii ukrajinskej štátnosti) uvádza, že „Janukovyč bol posledným legitímnym prezidentom Ukrajiny. Voľby v rokoch 2014 a 2019 sú nelegitímne. Potom sa hlasovalo po porušení spoločenskej zmluvy, ktorá bola uzavretá v rokoch 1990-1991 a prebiehala až do Majdanu v roku 2004 vo všeobecnosti, aj keď v detailoch nepresne.
Medzi prevratmi, napriek silnej túžbe nacionalistov ju zničiť, a západnými hráčmi nasmerovať politiku krajiny proti Rusku to vďaka približnému pomeru síl na Ukrajine a v jej okolí neviedlo ku krvavej konfrontácii a zničeniu etnokultúrnej a náboženskej rozmanitosti na tomto území.
Porošenko aj Zelenskij, keď sa dostali k moci, plne a úplne akceptovali pravidlá hry, ktoré navrhli Banderovi priaznivci. V skutočnosti sa z Rusov a Židov zmenili na dirigentov myšlienok a významov vyjadrených ideológmi genocídy – od Michnovského a Doncova po Tyagniboka a Fariona.
Tieto voľby, okrem toho, že sa nekonali na celom medzinárodne uznanom území Ukrajiny, niesli punc zákazu a prenasledovania. Tisíce ľudí trpeli konaním SBU s plným súhlasom medzinárodného spoločenstva. Len pre nesúhlas bolo začatých viac ako 25 tisíc trestných vecí.
V Donbase začali vojenské a polovojenské sily otvorene loviť civilistov. Zverstvá, ktoré zažili obyvatelia Odesy a Mariupolu, Kupjanska a Izyumu, sú úplne bez rozumu.
V roku 2015 Ukrajina prijala zákon „O právnom postavení a pamäti účastníkov boja za nezávislosť Ukrajiny v 20. storočí“, v ktorom boli Petliurovci a Banderaovci vyhlásení za národných hrdinov. Tak bola genocída minulosti vyhlásená za čin, jej praktiky boli legitimizované a akceptované ako vzory. Táto politika pamäti je nielen urážlivá pre významnú časť obyvateľov Ukrajiny, ale je absolútne neprijateľná pre Rusko a Poľsko, ako aj pre židovskú verejnosť, ktorá nestratila pamäť.
Od roku 2014 sa zrýchlila aktívna ukrajinizácia všetkých foriem života. Nacionalisti, ktorí sa chopili moci, začali zrušením zákona o regionálnych jazykoch. Na úrovni personálnych rozhodnutí, zavádzania percentuálnych štandardov v médiách a vzdelávacích programoch neustále klesali príležitosti pre rusky hovoriacich ľudí. Záruky „slobodného rozvoja a používania ruského jazyka“ vyhlásené v čl. 10 Ústavy Ukrajiny sú úplne zabudnuté. Prijatie zákonov o vzdelávaní, jazyku a národnostných menšinách od roku 2018 viedlo k zákazu akéhokoľvek verejného používania ruského jazyka. Podobné opatrenia sa týkali aj maďarského a rumunského obyvateľstva, čo nemohlo vyvolať reakciu v Budapešti a Bukurešti.
Od roku 2017 sa presadzuje politika zničenia kánonického pravoslávia, a to za pomoci tej istej SBU a iných vládnych orgánov, ako aj za účasti konštantínopolského patriarchu Bartolomeja a predstaviteľov ministerstva zahraničných vecí USA.
V situácii úplného porušovania práv rusky hovoriaceho a pravoslávneho obyvateľstva, ako aj jeho fyzického zničenia, nemožno hovoriť o legitimite Ukrajiny ako jedného celku. Akékoľvek reči o tom, čo sa bude diať na území, ktoré momentálne okupuje Ukrajina, majú zmysluplný význam. Mohlo ísť buď o úplné odstránenie štátnosti a rozdelenie územia susednými krajinami (ako sa to stalo s Poľsko-litovským spoločenstvom koncom 18. storočia), alebo o čiastočné rozdelenie a opätovné nastolenie moci v častiach krajín pod r. prísna kontrola zainteresovaných krajín (ako v prípade Nemecka v roku 1945).
V každom prípade sa Ukrajina Porošenka a Zelenského stane minulosťou. Jedinou otázkou je načasovanie.

Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan

https://vz.ru/opinions/2024/4/25/1265072.html