Pro-LGBT biskup v Kentucky zrušil rehoľný rád latinskej omše s odvolaním sa na Traditionis Custodes

Pro-LGBT biskup v Kentucky zrušil rehoľný rád latinskej omše s odvolaním sa na Traditionis Custodes

Biskup z Covingtonu v Kentucky, ktorý predtým celebroval “LGBT omšu” pre disidentskú organizáciu, zrušil rehoľný rád, ktorý slávi výlučne tradičnú latinskú omšu (TLM), odvolávajúc sa na motu proprio Traditionis Custodes pápeža Františka’ potláčajúce TLM.

Biskup John Iffert v utorok oznámil veriacim svojej diecézy, že zrušil rehoľu Misionárov sv. Jána Krstiteľa (MSJB), skupinu, ktorá “dúfala, že založí rehoľný rád v Katolíckej cirkvi,” pozostávajúcu z dvoch kňazov a niekoľkých laikov so sídlom v kostole Panny Márie Lurdskej v Park Hills v Kentucky.

Ak bol oficiálny dekrét o zrušení vydaný v júli 2024, Iffert vysvetlil, že “odložil zverejnenie dekrétu”, pretože “MSJB mala právo požiadať”, aby ho prehodnotil, a aby sa proti rozhodnutiu odvolala skôr, ako nadobudne účinnosť.

Nie je jasné, či sa MSJB proti rozhodnutiu odvolala. Portál LifeSiteNews sa pokúsil kontaktovať MSJB, ale v čase publikovania článku sa neozval.

V decembri portál LifeSiteNews informoval, že biskup Iffert v auguste slúžil omšu pre pro-LGBT “podpornú skupinu” s názvom Catholics Embracing All God’s Children. Táto organizácia, ktorú zastrešuje homosexuálov potvrdzujúca organizácia Fortunate Families ministrieszúčastnili na minuloročnom’Cincinnati “Pride” Parade.

V dekréte o podpore, ktorý poskytol LifeSiteNews, Iffert uviedol, že rozhodnutie bolo prijaté “vo svetle apoštolského listu Traditionis Custodes a ako odpoveď na neustále znevažovanie súčasnej podoby rímskeho obradu členmi združenia a nedostatok vhodného duchovného vedenia združenia.”

Iffert vo svojom liste diecéze objasnil, že kňazi MSJB zostávajú inkardinovaní v Covingtonskej diecéze a “zachovávajú si všetky práva a povinnosti spojené s ich stavom povolania.”

Christ is King Action Ministries (CKAM) odsúdila zrušenie ako “náhle a nespravodlivé narušenie služby, ktorá preukázala neochvejnú vernosť Cirkvi.”

ČÍTAJTE: Biskup z Kentucky cituje Františka v liste obhajujúcom omšu pre pro-LGBT skupinu

“Naratív, že títo kňazi nedávno zaujali postoj neúcty alebo pohŕdania voči hierarchii, sa rozpadá pri akomkoľvek serióznom skúmaní, najmä ak sa skúma vo svetle ich vzťahu s emeritným biskupom Rogerom Foysom, ktorý vyjadril hlboké uznanie ich práci od ich príchodu do diecézy Covington v roku 2011,” laická katolícka skupina vyhlásila na obranu MSJB.

Skupina na svojej webovej stránke zverejnila video, na ktorom emeritný biskup Foys chváli MSJB za ich “nádhernú, úžasnú službu,” a za ich “lásku k Pánovi a radosť v Pánovi a úžasnú úctu, ktorú niekedy’nevidíme často.”

V roku 2015, za biskupa Foysa, sa MSJB “formálne zorganizovala ako spoločenstvo zasvätené tradičnej latinskej omši a sviatostiam,” vysvetlil CKAM. Laická skupina vyzdvihla misionárov’ “úspešné zmierenie celej nezávislej katolíckej komunity s Cirkvou” ako jeden z ich “najpozoruhodnejších” úspechov. 

CKAM tiež obhajovala ich “neochvejné dodržiavanie” tradičnej latinskej omše, ktoré označila za “základnú súčasť ich biskupom schválenej charizmy.”

Traditionis Custodes, ktorá viedla k zrušeniu desiatok latinských omší po celom svete, bola odsúdená duchovnými a vedcami ako zavrhnutie stáročnej praxe Katolíckej cirkvi a dokonca aj slávnostného učenia Cirkvi.

Liturgický vedec Dr. Peter Kwasniewski sa vyzval kňazov, aby sa vzopreli Traditionis Custodes a k nemu pripojenej Responsa ad dubia “bez ohľadu na hrozby alebo tresty,” pretože poslušnosť voči týmto dokumentom by podkopala samotné poslanie svätej Katolíckej cirkvi.

‘Tradičná omša patrí k najintímnejšej časti spoločného dobra v Cirkvi. Jej obmedzovanie, zatláčanie do get a v konečnom dôsledku plánovanie jej zániku nemôže mať žiadne oprávnenie. Tento zákon nie je zákonom Cirkvi, pretože, ako hovorí svätý Tomáš [Akvinský], zákon proti spoločnému dobru nie je platným zákonom,’” povedal v prejave počas konferencie Katolícka identita 2021. 

Citoval slávnostné slová Sv. Pia V’buly Quo Primum, ktorá povolila tradičnú omšu na “večné časy.” Quo Primum uvádza (zvýraznenie pridané):

[I]nbsp;na základe Našej apoštolskej autority udeľujeme a pripúšťame na neurčito, že pri spievaní alebo čítaní omše v ktoromkoľvek kostole sa má odteraz tento misál dodržiavať absolútne, bez akýchkoľvek výčitiek svedomia alebo strachu z postihu, rozsudku alebo odsúdenia, a môže sa slobodne a zákonne používať. Ani predstavení, administrátori, kanonici, kapláni a iní svetskí kňazi alebo rehoľníci, nech už sú označovaní akýmkoľvek titulom, nie sú povinní sláviť omšu inak, než ako to nariaďujeme My. Rovnako vyhlasujeme a nariaďujeme … že tento dokument nemôže byť zrušený ani zmenený, ale zostáva vždy platný a zachováva si plnú platnosť …

Ak by sa však niekto odvážil spáchať takýto čin [t. j. zmeniť Quo Primum], mal by vedieť, že si na seba privodí hnev všemohúceho Boha a blahoslavených apoštolov Petra a Pavla.