Väzeň za život sa zúčastnil na záchrannej akcii v DC, "akoby išlo o život nenarodeného dieťaťa Krista

Väzeň za život sa zúčastnil na záchrannej akcii v DC, "akoby išlo o život nenarodeného dieťaťa Krista

  • Väzenkýňa FACE Act zúčastnila sa záchrannej akcie za život.
  • Obhajkyňa života Jean Marshallová podstúpila väzenie za ochranu nenarodených detí.
  • Pro-life aktivisti podstúpili väzenie kvôli občianskej neposlušnosti zákona FACE Act.
  • Katolíci sa inšpirujú svätým Františkom a obhajujú práva nenarodených detí.

Jedna z väzenkýň FACE Act vysvetlila, prečo sa zúčastnila na tradičnej záchrannej akcii za život, ktorá môže viesť k 11 rokom väzenia.

Obhajkyňa života Jean Marshallová v písomnom vyhlásení pre LifeSiteNews uviedla, že sa spolu so svojou sestrou Paulette Harlowovou zúčastnila na záchrannej akcii v centre pre neskoré potraty vo Washingtone, D.C. aby zabránili zabíjaniu nevinných detí “akoby išlo o život nenarodeného Kristovho dieťaťa.” (Celé vyhlásenie nižšie.)

Marshallová uviedla, že osem alebo deväť mesiacov väzenia, ktoré spolu s ďalšími aktivistami podstúpila, odkedy ju vlani na jeseň odsúdili za porušenie zákona FACE pri záchrane v roku 2022 v D.C., ich postavilo do solidarity s nenarodenými deťmi, “skrytými pred svetom.” 

PREHLIADKA: ‘Prišli sme zastaviť vraždu,’ uväznená pro-life záchrankyňa Jean Marshallová vypovedá v treťom procese o FACE Act v DC 

LifeSiteNews získal list, ktorý Marshallová napísala svojim spolubratom sekulárnym františkánom tretieho rádu. Marshallová v liste uviedla, že jej pro-life práca čerpá inšpiráciu z pokojného svätého Františka, ako aj z ranokresťanských mučeníkov, ktorí porušili rímske zákony, aby zachránili deti vystavené smrti. 

Texty jej výpovede a listu nasledujú nižšie. 

Vyjadrenie Jean Marshallovej pre LifeSiteNews 

Šli sme na miesto zabíjania potratov v pokojnej reakcii na Príslovie 24, 11, aby sme “zachránili tých, ktorí sú vláčení na smrť.”  

Šli sme, akoby išlo o život nenarodeného Kristovho dieťaťa, pretože náš Pán povedal: “Čokoľvek ste urobili pre jedného z týchto mojich najmenších bratov, pre mňa ste urobili” (Mt 25, 40). 

Naposledy sme išli v rámci občianskej neposlušnosti hrozivého zákona FACE [Freedom of Access to Clinic Entrances] Act, podľa ktorého bolo pokojné sedenie v internáte federálnym trestným činom. 

Napriek tomuto nenásilnému činu nás pred vynesením rozsudku zavreli do väzenia na osem a deväť mesiacov a nie na rozdiel od našich bratov a sestier v pôrodnici sme s nimi boli solidárni skrytí pred svetom. 

Je to moja spoluobžalovaná, Joan Bellová, ktorá hovorí: “Vždy som verila, že jednou z najsilnejších vecí, ktoré môžeme ako zástancovia života urobiť, je ísť do potratových vražedných centier a viditeľne sa modliť za našich malých bratov a sestry, keď ich privádzajú na porážku. Naša prosba o to, aby bol Boh s nami pri našej vlastnej smrti, bude príťažlivejšia, ak budeme robiť to isté pre Ježišove’opustené deti.” 

Naše práva sa končia tam, kde sa začína život iného’človeka; tam, kde sa začínajú naše a ich práva, pri počatí. 

 

Letter od Jean Marshallovej zo záchytného centra v Alexandrii pre jej spolubratov sekulárnych františkánov tretieho rádu

Moji spolubratia a ja sme sa 22. októbra 2020 v pokoji a s dobrým svedomím vybrali spoluobhajovať predčasne narodené deti, ktorým bezprostredne hrozí zavlečenie na smrť. Moja sestra (Paulette Harlowová) a ja sme ako sekulárni františkáni vedeli, že svätý František bral evanjelium doslova, a tak ho aj žil. V tomto zmysle prežívania evanjelia dáva svätý František telo aj Božiemu Slovu.  

Ako katolíci vieme, že druhá osoba Najsvätejšej Trojice je Boží Syn a Božie Slovo a že Slovo sa stalo telom, keď sa v Máriinom lone stalo nenarodeným Kristovým dieťaťom.  

Matúš 25,40 hovorí: “Čokoľvek ste urobili pre jedného z týchto mojich najmenších bratov, mne ste urobili,” a 45. verš hovorí: “Čo ste neurobili pre jedného z týchto mojich najmenších, mne ste neurobili.”  

V Prísloviach 24,10-12 sa píše: “Ak zostaneš ľahostajný v čase nešťastia, odíde od teba sila. Zachraň tých, čo sa vlečú na smrť, a od tých, čo sa chvejú na popravu, neodstupuj. Ak povieš: ‘Toho človeka nepoznám!’ či to vníma ten, kto skúma srdcia?“ Ten, kto stráži tvoj život, to vie, vníma to a odplatí každému podľa jeho skutkov.”  

Zodpovedá: ‘Zachraňujeme životy’: Záchranári za život premieňajú pobyt vo väzení na ďalšiu službu 

Zrodili sme sa v Božom’pláne, aby sme žili v tejto konkrétnej kapitole dejín našej krajiny’a žili evanjelium. Podľa našej františkánskej reguly máme “byť na čele presadzovania sociálnej spravodlivosti.”  

Pokiaľ sa na to pozrieme z perspektívy našich kresťanských predkov, mali by sme robiť menej ako oni? Kresťania v 1. storočí Rímskej ríše porušili nespravodlivý zákon, aby nezachraňovali deti ponechané pred bránami mesta, aby zomreli od vystavenia alebo aby ich zožrali divé zvieratá. Ani jeden Žid by nebol zachránený pred nacistami, keby dobrí kresťania neporušili zákon, aby ich zachránili. Guvernéri a šerifovia v tejto krajine odmietli dodržiavať zákon o utekajúcich otrokoch, ktorý hovoril, že utekajúci otroci sa musia vrátiť k svojim otrokárom.  

Aj keď nie je františkán, kresťanský vodca za občianske práva a aktivista za občiansku neposlušnosť reverend Mgr. Martin Luther King Jr. povedal, že “sme morálne povinní dodržiavať spravodlivé zákony, ale sme morálne povinní neposlúchať nespravodlivé zákony.” (“Nespravodlivý zákon nie je žiadny zákon,” povedal svätý Augustín.  

Na záver by som rád citoval svoju spolubesedníčku Joan Bellovú, ktorá hovorí: “Vždy som verila, že jednou z najsilnejších vecí, ktoré môžeme ako zástancovia života urobiť, je ísť do potratových vražedných centier a viditeľne sa modliť za našich bratov a sestry, keď ich privádzajú na porážku. Naša prosba o to, aby bol Boh s nami pri našej vlastnej smrti, sa stane príťažlivejšou, ak budeme robiť to isté pre Ježišove’ opustené deti.” 

Rozsiahle spravodajstvo LifeSiteNews o pokusoch o zákon o tvári D.C. nájdete tu. 

RELATED 

Chcete poslať listy solidarity uväzneným hrdinom za život? Tu’je návod, ako 

Záchrancovia za život veľmi účinne zachraňujú životy napriek riziku väzenia: tu’je dôvod, prečo