Výzva slovenskej vláde k školstvu

Výzva slovenskej vláde k školstvu

Kvalita
slovenského školstva od dňa prijatia Ústavy slovenskej republiky klesla hlboko
pod úroveň spred roka 1989! Žiadam slovenskú vládu aby okamžite zvýšila platy
pedagogických a nepedagogických zamestnancov školstva a obslužného
personálu bez ohľadu na stav financií Slovenska. Bude mať kto od septembra učiť deti?
Téma TA3 z 28. augusta 2024 tu.

Ak
tak vláda a parlament „nemôžu urobiť“, ale mal by bez ohľadu na okolnosti stavu slovenského rozpočtu, ale mal by, bez ohľadu na stav slovenského rozpočtu, pričom na platoch prebyrokratizovanej premnoženej štátnej a verejnej správy nešetrí (platy starostov a primátorov a ich benefity), 
nech sa na platy učiteľstva
poskladá nenažratý a chamtivý parlamentný poslanecký zbor, ktorý si svoje
príjmy zvyšuje šmahom ruky mimo medzirezortného pripomienkového konania,
v skrátenom legislatívnom konaní,  a súhlasu voličstva,
rozumej zásluhovosť (!) vo vzťahu k úrovni ekonomiky, HDP a ratingu,
a výsledkov parlamentarizmu vo vzťahu k oprávneným potrebám
slovenskej spoločnosti, v položke plnenia má dať-dal, v opore o
nič!!! Na toto nemajú mandát voličstva! ONI si ho a svoje platy
s ďalšími bonusmi, prosto, kradnú!
Kvalita školstva národného štátu je súčasť prvej priority Koncepcie
sociálnej bezpečnosti a Dostatočne všeobecnej teórie riadenia národného
štátu v časti poznanie, vzdelanie, svetonázor ako súčasť teórie štátu a
práva.
Národný štát, ktorý nemá kvalitné školstvo, riadne obuté, oblečené, sýte
a spokojné učiteľstvo s jeho rodinami, je v existenčnom
a existenciálnom ohrození vlastnými volenými zástupcami ľudu.
Súbežne s pseudo reformami curricula Štátneho programu vzdelávania, dajte
učiteľstvu najmä s akademickým vzdelaním, doživotne “povinne“ zo zákona sa
vzdelávajúceho, pričom túto povinnosť  poslanecký zbor nemá, a ktoré
často prevyšuje vaše poslanecké, čo mu z ústavy a postavenia školstva
právom patrí a náleží…
Osoby vzdelávajúce a vychovávajúce naše deti a mládež v predškolskom,
základnom, strednom školskom a akademickom prostredí, nesmú mať plat nižší
ako mzda predavačky v Lidli! Tobôž priemerné platy absolventov vysokých škôl v štátnej a súkromnej sfére! Základné a stredné vzdelanie dostali od učiteľstva základného a stredného školstva!
Za daných okolností aj Ficovej vláde, vyslovujem svoju občiansku
a politickú nedôveru
Dávam vám čas dokonca septembra. S účinnosťou
parlamentného produktu od 1. októbra!
 Poznatky: Minister Drucker,
krúti sa ako hadík… a ja, pedagóg vo výslužbe cítim, že
z ministerstva školstva na mňa vanie nakašírovaná prázdnota.
Zákaz mobilov v škole je minimálna samozrejmosť. Kedysi mobily neboli,
kontakt s rodičmi zaisťovala kancelária riaditeľstva školy. Mobil nie je
základné právo!
Forsírovanie digitálneho vyučovania a umelej inteligencie (!) bez zmyslu pre
mieru vecí a oprávnenej humánnej ostražitosti (hrozba dehumanizácie!) prináša cez výsledky
školských Monitorov9 fenomén žiackej, študentskej ale aj učiteľskej digitálnej
demencie a hlúpnutia (stav neprirodzenej nefyziologickej únavy
a vyčerpanosti). Odkazujem na vývinovú, a psychológiu vnímania, pozornosti
(percepcie a apercepcie) a následnej potreby synergickej pozitívnej responzie v časti
didaktika. Mňa, miláčkovci moji, už málokto preskočí… potom som si sám za
hlupáka po zásluhe.

Pekne
pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan